בריאות ורפואה

ריפוי בעיסוק לילדים דרך משחק

ריפוי בעיסוק לילדים דרך משחק

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

אולי יום אחד אתם לפתע מבחינים בכך שהילד לא אוחז את העיפרון כמו שצריך או מתקשה לצבוע בתוך הקווים? מתמודד עם בעיה בוויסות החושי או אינו מצליח לגזור בדרך תקינה במספריים ולהחזיק בחפצים קטנים לאורך זמן?
יתכן מאוד שהוא זקוק לטיפול מסוג ריפוי בעיסוק, שיכול לסייע לו בפיתוח המיומנויות המוטוריות בהתאם לשלב ההתפתחותי שלו.

ריפוי בעיסוק מתבצע על ידי מטפלים מוסמכים בתחום ועל פי המלצותיהם, ועל אף שהטיפול מתבצע בקליניקה או בביתו של המטפל, הרי שכדי לראות תוצאות לטווח ארוך יש לתרגל עם הילד גם בבית תרגילים שונים ולהתאמן. זאת על מנת לחזק את המיומנויות של המוטוריקה העדינה והגסה של הילד ותוך כדי לסייע לו לצלוח אתגרים קוגניטיביים דוגמת פתרון בעיות, חושיים כמו בוויסות רגישות מסוימת ועוד.
מדובר בטכניקות חשובות לבניית הביטחון העצמי וטיפוח הדימוי העצמי וכן להתמודדות עם כישורי חיים, עצמאות ושיפור ההתנהגות והאינטראקציה החברתית.

איך לגו יכול לשפר מיומנויות מוטוריות?

חלק בלתי נפרד מתהליכים של ריפוי בעיסוק יכול להתמקד בפעולות משחק מכוונות מטרה לשיפור התיאום עין-יד, דיוק, חוזק, תיאום דו צדדי ועוד.
השילוב של משחק מאפשר יצירת חוויה טובה יותר לילד וגם משמעותית, מהסוג שאפשר לבצע במהלך היום יום וכזו שהופכת את הטיפול ליישומי במיוחד.

ישנם משחקים שונים שיכולים להתאים בתור תרגול של מיומנויות מוטוריות כמו למשל, לגו.
בנייה באבני לגו יכולה לתרום ברבדים רבים כמו בשיפור המוטוריקה העדינה כאשר הילד נדרש לאחוז באבנים קטנות ולתכן פעולות קדימה וגם לחבר בין האבנים.
זה מאפשר לו לחזק את האחיזה וכן לשפר את הדיוק ואת התפיסה כמו גם אחיזה של הקוביות בשתי ידיים או אצבעות בו זמנית – חשוב מאוד לביצוע משימות רבות אחרות בחיי היום יום, כמו למשל, קשירה של שרוכים.
אפשר להצטייד בסוג של משטח לגו שיהווה תשתית ופלטפורמה לתהליכי ההרכבה של האבנים כאשר אפשר להרכיב על גבי המשטח דגמים שונים. אלה יכולים להיות מודלים מובנים על פי סט הוראות או פרי סטייל – הרכבה חופשית של אבנים.
בכל מקרה, תוך כדי משחק הילד מתרגל במישורים שונים ממיון ועד התאמה תוך שיפור התפיסה המרחבית שלו. הפעילות יכולה מאוד להרגיע ולכן, היא יעילה ויכולה לתרום גם בוויסות החושי והרגשי במיוחד המגע עם מרקמים שונים בלגו שעם הזמן הילד מתרגל למגע שלהם.
אין ספק שמשחק דוגמת לגו יעיל במישורים נוספים משיפור הקשב, הריכוז, הסובלנות דרך למידה עצמית ועד משחק קבוצתי ושיפור הטכניקות החברתיות שלו באינטראקציה עם ילדים שונים.
אפשר להתייחס למשחק כמו לגו כאל כלי עבודה וכלי טיפולי שהופך את חוויית הטיפול או האימון לחווייתית יותר.

כיצד להפוך את התרגול לחוויה?

בנוסף למשחקי הרכבה דוגמת לו, פאזלים וכדומה, ניתן לשלב בתהליכים של ריפוי בעיסוק משחקים כמו משחקי קלפים למיניהם לשיפור הקואורדינאציה, שנדרשת בתהליכי ערבוב וחלוקת הקלפים וכן עבודה עם אבני ג'אנגה שמחייבת דיוק ותיאום בין עין ליד בבניית מגדלים שלא יפלו מעומס האבנים.

חשוב מאוד לבחור עבור הילד משחק שהוא יאהב ויתחבר אליו ולכן, גם יסכים להתמיד בתהליכי האימון והתרגול אצל המטפלים עצמם או בבית וכן משחק שהוא יוכל להתאמן עליו בעצמו כמו לגו שמאפשר עבודה עצמית וכן משחק שמאפשר גם פעילות קבוצתית. גם לגו אפשר להרכיב יחדיו כך שאפשר להתאמן ולתרגל מספר ילדים כחלק מקבוצת תרגול ומשחק או אימון.
התייעצו עם המטפלים כיצד לשלב את הפעילויות השונות ואיך לאפשר לילד התפתחות מוטורית טובה יותר באמצעות כלי המשחק השונים.

תפריט נגישות אתר

חדש באתר היידפארק

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר היידפארק💝