בריאות ורפואה

איך לבחור מרפאת שיניים מומלצת?

Physician With Stethoscope Around His Neck Working In Office

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

מצד אחד, מרפאת שיניים היא מקום שיכול להציל שיניים פגועות ובאופן כללי לחולל פלאים במראה הפה. מצד שני להרבה בני אדם יש חשש של ממש לפני טיפולים דנטליים, וגם אי אפשר להתעלם מהעובדה שרופא לא מיומן ולא זהיר עלול לגרום נזק חמור. בהתאם חשוב להקדיש תשומת לב וזמן לבחירת מרפאת השיניים הנכונה לכם ביותר, וכאן בעמוד תמצאו המלצות רלוונטיות.

מומחיות ספציפית

אם אתם מחפשים מרפאת שיניים לצורך בדיקה תקופתית, אין צורך במומחיות ייחודית, אבל במקרים רבים אחרים כן נדרשת בקיאות ספציפית. כך למשל יישור שיניים מבצעים רק אצל אורתודנט מיומן, כשסיבת ההגעה למרפאה היא מחלת חניכיים הכתובת היא פריודונט, ובאופן דומה רק כירורג דנטלי מוסמך לבצע השתלות שיניים.

בהתאם חשוב לברר מראש האם במרפאה יש רופאים מומחים שיוכלו לספק לכם את השירות הספציפי שאתם זקוקים לו.

אווירה נעימה

כאמור החשש מפני הגעה לרופאי שיניים משותף לאנשים רבים, בכל הגילאים ומכל שכבות האוכלוסייה. מחקרים שונים גילו שלאווירה השוררת במרפאה יש השפעה לא מבוטלת על רמת החרדה לפני הטיפול, ושעיצוב נכון מסייע להשרות רגיעה אמיתית על מטופלים ומטופלות. המסקנה המתבקשת: כדאי לבחון גם את המראה של המרפאה.

אחריות

רופאי שיניים רציניים ומיומנים לא מהססים להעניק אחריות על הטיפולים שהם מבצעים. משך האחריות וסוג האחריות משתנים באופן טבעי בהתאם לסוג הטיפול, וכמובן שבכל מקרה נדרשת התנהלות אחראית גם מהמטופלים והמטופלות – בין אם לאורך התהליך הטיפולי (למשל כשמבצעים יישור שיניים) ובין אם לאחריו (ובפרט הקפדה על היגיינה דנטלית מושלמת), אבל בכל מקרה לא כדאי להתפשר על אחריות.

המלצות

מרפאת שיניים מומלצת היא כזו שיש עליה המלצות, של לקוחות קיימים. בהתאם זוהי דרך טובה מאוד לסנן את כל מרפאות השיניים הפזורות ברחבי הארץ. כשעוברים על חוות דעת של לקוחות רצוי להתייחס בעיקר לאלה המפורטות, שמהן ניתן לקבל מידע מועיל באמת על המרפאה. אם קיבלתם המלצה על מרפאה מסוימת מאנשים שאתם מכירים – קרובי משפחה, שכנים, חברים, קולגות בעבודה, חברים ברשת חברתית – ודאו שהמידע הוא ממקור ראשון, כלומר האדם עבר בעצמו את טיפול השיניים ולא רק שמע על כך ממישהו אחר.

מחיר

בתחום טיפולי השיניים ישנם פערים לא מבוטלים בין מרפאות שונות. לעיתים תמחור גבוה או נמוך נובע מהניסיון והמוניטין של הרופא, כשרופאים מבוקשים יכולים לבקש, ולקבל, סכומים גבוהים יותר. לפעמים הלוקיישן של מרפאת השיניים הוא מרכיב בעלות הכוללת, מפני שישנן הוצאות אחזקה הקשורות למיקום (כשבדרך כלל בפריפריה המחירים נמוכים יותר). בכל מקרה ההמלצה היא להתייחס למחיר, אבל לזכור שאסור להתפשר על איכות, ולכן רק אחרי סינון יסודי של מרפאות שיניים רלוונטיות סוגיית העלות נכנסת לתמונה.

המאמר נכתב בשיתוף - המרכז הרפואי להשתלות שיניים בניהולו של ד״ר שוורץ.

תפריט נגישות אתר

חדש באתר היידפארק

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר היידפארק💝