אסתטיקה, טיפוח ויופי

איך לשקם שיער יבש?

איך לשקם שיער יבש

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

השיער שלנו מהווה את מסגרת ומעטפת הפנים ומשפיע על ההופעה כולה ועל הדימוי והביטחון העצמי.
לרוע המזל, במרוצת השנים השיער עשוי להשתנות, משנה לשנה, אפילו מעונה לעונה, הן בגוון והן במרקם, דפוסי הצמיחה והנשיקה. כך שהטקסטורה המבריקה אליה התרגלתם בעבר כמעט ללא מאמץ עשויה להרגיש לפתע מחוספסת ונוקשה ואליה יתלוו גם עקצוצים וגירודים למיניהם ומראה חסר חיות.

ממה נגרם היובש?

מגוון גורמים עשויים להוביל למצב של שיער יבש, החל מחשיפה לאקלים חם ויבש, חשיפה לקרני UV או לכלור במי הבריכה, רוח חזקה דרך שימוש תכוף במייבשים מלאכותיים כמו פן או החלקות קשות או בחומרים עתירי כימיקלים.
יש לקחת בחשבון שעם השנים הקרקפת שלנו באופן טבעי מייצרת פחות ופחות שומן והשיער נעשה יותר ויותר יבש לעיתים גם בליווי נשירה.
בעיות בריאותיות למיניהן אף הן יכולות להאיץ את היובש וגם חוסר איזון הורמונאלי הנפוצים לאחר לידה או בתקופת גיל המעבר ובעקבות כך, השיער נראה יבש במיוחד בעל טקסטורה מחוספסת, נשירת שיער, קרקפת רגישה. לא נעים ולא אטרקטיבי כלל.

איך מחזירים את החיות?

הבשורות המעודדות הן שלא חייבים להסתגל ליובש ולפגמים ואפשר בהחלט לבצע מגוון רחב של שינויים בסגנון החיים וכן בהרגלי הטיפוח של פעם, יחד עם שימוש במגוון תכשירים מחזקים למיניהם, זאת על מנת לשקם את השיער ולהשיב לו את האלסטיות ואת הברק האבודים.
לפני הכל, יש לבחון את המצב הבריאותי הכללי. כדאי לבצע בדיקות דם ושתן על פי המלצת הרופא על מנת לבחון אם ישנם חסרים של מינרלים וויטמינים אשר נוכחותם חיונית לגמישות השיער ובמיוחד חומצה פולית, 12B, ויטמין D, ברזל, סלניום, ביוטין. לעיתים גם זרימת דם לקויה יכולה להוביל למראה המחוספס.
הקפידו גם על תזונה מחיה הכוללת מקורות תזונתיים להשגת מינרלים וויטמינים החשובים לעידוד צמיחת הפריזורה ושמירה על מראה שופע שלה וכן הידרציה גבוהה של מקורות מים כמו גם פעילות גופנית, שממריצה את הדם ויכולה לסייע בצמיחה מחודשת ובעוררות באזור הקרקפת.
הפחתת רמת הסטרס אף היא קריטית – תרגלו יוגה, מיינדפולנס, דמיון מודרך, טכניקות נשימה או כל מה שיסייע לכם להפחית את הלחץ הגואה בחיים.

סוד הלחות

יובש עשוי להיגרם גם בעקבות שטיפת וחפיפת שיער נמוכה או להפך, כזו המתבצעת בתדירות גבוהה מדי. לכן, כדאי לנסות לחפוף שיער לסירוגין, יום כן – יום לא וכן להשתמש בשמפו ומרכך עדינים העשירים בלחות המיועדים לסוג זה של רעמה. יש להעדיף תכשירי שיער ללא סולפטים, כאלה המבוססים על שמנים או נבחנו מחקרית.
אל תהססו להוסיף תוספים למיניהם לשגרת הטיפוח. למשל, בעזרת סרום לשיער אפשר להוסיף מנה גדושה של לחות לשיער במיוחד תכשירי סרום לשיער המכילים מגוון רכיבים מזינים, ומסייעים לאטום את הלחות ומסייע מנגד בוויסות כמות הסבום, כדי שהוא לא יהיה גם שמנוני יתר על המידה. התוצאה היא של מראה בריא ומבריק.
נסו לסיים כל חפיפה בשטיפה במים קרים שמסייעים באיטום הלחות ויכולים להשיב את הברק לשיער שביר.  הימנעו גם מרחצה עם כלור או הגנה על השיער מפניו.

מומלץ להפחית ככל שניתן חשיפה לחום גבוה במיוחד של הפריזורה שעשוי לעוות את סיבי הקרטין ולהחליש מאוד את הזקיקים.
כדאי לנסות גם תספורת מסוג אחר ובמיוחד גזירת קצוות מפוצלים או שינוי תסרוקת כדי לאפשר צמיחה בריאה בהמשך. נסו לגוון את תכשירי הטיפוח עד שתמצאו מענה מדויק והקפידו על תכשירים מקצועיים שעובדים עבורכם ותהיו מרוצים מהתוצאה.

תפריט נגישות אתר

חדש באתר היידפארק

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר היידפארק💝