בריאות ורפואה

אלו כלים טיפוליים עומדים לרשותינו עבור קהילת הלהטב

אלו כלים טיפוליים עומדים לרשותינו עבור קהילת הלהטב

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

בני קהילת הלהטב מתמודדים עם לא מעט אתגרים בחיי היום יום. יש מי שחווים אירועים של השתקה, בושה או ניסיון להסתיר את מי שהם. חלק מהסימפטומים הללו יכולים להתפתח לקשיים רגשיים, חרדה, דיכאון ואפילו טראומה. אנחנו כאן כדי לספר קצת על אופן הטיפול האפשרי במי שחוו הטרדה או הצקות בהתייחס לנטייתם המינית או להצקות בעקבות מבנה גופם המולד של איטרסקס, טרנסגנדרים ואחרים. רוצים לשמוע עוד? נסביר כעת הכל.

מתי אנחנו יודעים כי הגיע הזמן לפנות לעזרה

רבים לאורך חייהם סובלים מסוגים שונים של הצקות ומועקות. יש מי שנולדו באופן כזה או אחר ולא תמיד יש צורך לפנות לקבלת עזרה נפשית חיצונית. מתי נעלה את הרעיון הזה בתור אופציה? במקרים בהם הצקות של ילדים אחרים או של מבוגרים אפילו מובילות להתפתחות של דפוסים אשר פוגעים באופן משמעותי באיכות החיים.

למשל, מי שסופג הצקות על רקע נטייתו המינית ולכן מפתח חרדה חברתית, מחשבות אובדניות, תחושה של חוסר אונים וכולי, בהחלט יכול לפנות לקבלת מענה. יש מי שסובלים מהצקות על רגע תכונה מולדת במישור הביולוגי. למשל, אינטרסקס, מי שנולדו עם איברי מין שאינם נשיים ואינם גבריים, עלולים להרגיש חוסר ביטחון שעה שהם הולכים לשירותים במקומות ציבוריים וכן הלאה. כאמור, כל ירידה באיכות החיים בגלל מצוקה נפשית, יכולה לקבל מענה רגשי בהתאם לצורך.

איך נראה טיפול רגשי מקצועי

קודם כל אנחנו רוצים להדגיש כי טיפול רגשי בבני קהילת הלהטב בעצם לא שונה ממענה טיפולי הניתן לכל מי שסובל ממצוקה רגשית. אנחנו כן רואים התאמה בין מי שנולדו עם נטייה מינית אשר נחשבת לכזו העומדת מחוץ למיינסטרים ובין מי שסובלים מהתפתחות של קשיים נפשיים מסוימים. לא כי יש קשר ביולוגי בין השניים, אלא משום שהאוכלוסייה הכללית יכולה להתנהג בצורה שאינה מיטיבה עם בני הקהילות השונות.

הטיפול הוא קודם כל טיפול המתנהל בקליניקה מסודרת, במקום בו המטופל יכול להרגיש ביטחון. כמובן, המטפל הוא מי שיש לו ניסיון בתחום ומי שמכיר לעומק את האתגרים עימם מתמודדים בני הקהילה. העבודה נעשית פעם בשבוע או פעמיים, כאשר המטרה היא לבסס קשר יציב בניסיון להבין מה הגורמים להפתחותם של סימפטומים כאלו ואחרים ואיך נוכל להתמודד איתם.

למצוא כלים כדי להתמודד בעצמנו

המטרה של הטיפול היא לא לשנות את המטופל. לצורך העניין, בני קהילת אינטרסקס לא יכולים יום אחד בהיר להפוך לאנשים אחרים. כך גם אין שום מטרה לשנות נטייה מינית של מטופל כהוא זה. אלא, הניסיון הוא לתת כלים מעצימים על מנת שהמטופל יחוש ביטחון ויקבל את הדרוש לו כדי להחליט מה נכון לו לעשות בחייו.

הטיפול הוא תהליך ארוך אשר במסגרתו אנחנו לא בהיכרח יכולים לשנות את מה שהיה בעבר, אלא אנחנו יכולים לבסס התנהגויות שיעמדו לעזרתו של המטופל בעתיד. העבודה היא אם כן עבודה סיזיפית, אבל כזו שיכולה לספק תוצאות ובעיקר לשפר במידה רבה את איכות חייו של המטופל.

מגיע לכם להרגיש טוב

אפשר לומר בסיפוק כי בשנים האחרונות קיימת עליה הדרגתית במודעות של האוכלוסיה הכללית להשפעות המיטיבות שיש לטיפול נפשי עקבי וארוך טווח. עם זאת, ישנם מי שנמנעים מקבלת טיפול בשל חששות כאלו ואחרים. אנחנו כאן כדי להגיד בפה מלא: רבים מתמודדים עם אתגרים נפשיים לאורך החיים. גם לכם כמו לרבים אחרים, מגיע להרגיש יותר טוב. לפרטים נוספים אנחנו ממתינים לכם כאן.

תפריט נגישות אתר

חדש באתר היידפארק

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר היידפארק💝