אסתטיקה, טיפוח ויופי

מתי חשוב להגיע אל רופאי אף אוזן גרון בעיר חיפה?

Teeth Whitening Dental Clinic.

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

האף האוזן והגרון הם כמובן איברים שונים לגמרי, אבל ישנם גם קשרים פיזיולוגיים משמעותיים ביניהם, ועל כן נקבע שבכל בעיה הקשורה לאחד מ-3 האיברים הנ"ל יטפל אותו איש מקצוע – רופא אף אוזן גרון. בהתאם רופאי אא"ג בחיפה הם אנשי מקצוע בעלי ידע רחב היקף ויכולת לטפל במגוון רחב של מצוקות רפואיות. בפרט מטפלים רופאים אלה במקרים הבאים:

ירידה בשמיעה

חוש השמיעה הינו חוש בעל חשיבות רבה לאיכות החיים. ירידה בשמיעה עלולה להתרחש עקב פגיעה ביכולת להעביר גלי קול דרך האוזן החיצונית (החלק שכולל את האפרכסת ואת תעלת האוזן) או דרך האוזן התיכונה (המשטח הפנימי בעור התוף ועוד 3 עצמות זעירות). הסיבה העיקרית לתופעה זו היא הצטברות שעווה באוזן, וגם דלקות שונות עלולות להוביל לכך.

סוג אחר של ירידה בשמיעה הוא על רקע עצבי, כתוצאה מנזק לאוזן הפנימית (שכוללת את השבלול ואת התעלות) או נזק לעצב השמיעה. פגיעה עצבית היא תוצאה של גיל או של חשיפה מרובה לרעש (או לחילופין חשיפה חד-פעמית לרעש חריג בעוצמתו).

בנוסף ישנם מקרים שבהם הפגיעה משולבת, כלומר גם הולכתית וגם עצבית, ולכן נדרש רופא אא"ג מנוסה מאוד כדי לאבחן את הגורם לירידה בשמיעה ועל סמך מידע זה לקבוע תוכנית טיפול מיטבית.

דלקות גרון

באופן עקרוני גם רופאי משפחה יכולים לספק מענה לדלקות גרון, אבל אם הן חוזרות ונשנות, או כשהן חמורות, ההמלצה החד-משמעית היא לפנות לרופא אף אוזן גרון בחיפה.

עוד כדאי לדעת שגם דלקות גרון נחלקות למספר סוגים, ובפרט לדלקת כתוצאה מחדירת וירוס אל דרכי הנשימה העליונות ודלקת חיידקית (ובמיוחד עקב החיידק סטרפטוקוקוס A).

צרידות

רופאי אא"ג בחיפה מטפלים גם במקרים של צרידות, מפני שתופעה זו עשויה להיות קשורה לגרון – וליתר דיוק זהו סימפטום של סרטן בגרון. כמובן שלא כל אדם שסובל מצרידות סובל מגידול סרטני בגרון – סיבות נוספות הן זיהום שפוגע במיתרי הקול, עומס יתר על המיתרים (בגלל צעקות רמות לעיתים קרובות או אצל מי שמשתמשים בקול במסגרת המקצוע, למשל זמרים או קרייניות), חבלה וגם יבלות או ציסטות על מיתרי הקול מובילות לצרידות.

סינוסיטיס

סינוסיטיס, או דלקת בסינוסים, גורמת לאף סתום ולכאבים בפנים. המחלה נגרמת גם ע"י נגיפים, גם בגלל חיידקים וגם כתוצאה מפטריות, ולעיתים ישנה גם פגיעה מולדת שלא מאפשרת ניקוז ריר מהסינוסים ולכן נוצרת דלקת.

בעיות שיווי משקל

בעיה נוספת שהכתובת לטיפול בה היא רופאי אף אוזן גרון בעיר חיפה, באופן אולי מעט מפתיע, היא שיווי משקל ירוד. הסיבה לצורך לפנות אל רופא אף אוזן גרון במקרים אלה היא שמערכת שיווי המשקל נמצאת באוזן הפנימית. יש כמה וכמה גורמים שמערערים את שיווי המשקל, ולכן חשוב לבחור רופא אא"ג עם ניסיון בטיפול בבעיה הספציפית הזו.

תפריט נגישות אתר

חדש באתר היידפארק

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר היידפארק💝