חוק, משפט וממשל

איך אמנת האג דואגת לילדים חטופים

איך אמנת האג דואגת לילדים חטופים

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

בשנת 1980 מחקקה אמנת האג המתייחסת לחטיפה של ילדים ולזכויות שלהם לחיים בביטחון. ההנחה הייתה כי יש לקבל החלטה רב מערכתית, הנוגעת למדינות רבות כדי להבטיח כי כל ילדי העולם יזכו לחיים של שלום וביטחון. חטיפה של ילדים ממדינה אחת לאחרת היא עניין מורכב ובמאמר הבא ננסה להבין באילו מקרים נתקל בסיטואציות מהסוג הזה ומה יש לעשות. לפרטים נוספים, מוזמנים לקרוא את המאמר הבא.

מתי אירועים מהסוג הזה מגיעים לפתח דלתנו

אמנת האג, לצערנו, מתייחסת לאירועים אשר התרחשו בעבר ומתרחשים גם היום. אנחנו מדברים על חטיפה במזיד של ילדים של ממדינה למדינה במסגרת סכסוך צבאי. אלו כמובן לא האירועים עליהם אנחנו נדבר במאמר הזה. אנחנו מדברים על סיטואציות, אשר עלולות להתרחש, כאשר יש וויכוח בין בני זוג לאחר גירושין ואחד מהצדדים בוחר לקחת את הילדים ללא התרעה מראש למדינה אחרת. אמנת האג מתייחסת למקרים מהסוג הזה בחומרה והדין הבינלאומי מתיר לרשויות השונות לעשות כל מה שצריך כדי להשיב את הילדים הביתה להוריהם. מה אתם צריכים לדעת בעניין הזה, אנחנו נסביר ממש עכשיו.

מה עושים ברגעים הראשונים

במידה וההורים גרושים ואחד מהשניים בוחר להעביר את הילדים למדינה אחרת, בשלב הראשון יש להגיש עתירה בבית המשפט המחוזי. כל המדינות החתומות על אמנת האג מחוייבות לעשות את המקסימום כדי להשיב את הילדים חזרה. חשוב לקבל ליווי מעורך דין. זאת כדי להצליח ולהוכיח לא רק שהילדים הם הילדים שלכם כמובן, אלא, להדגיש כי לא קיבלתם כל התראה מראש על העברה של הילדים למקום אחר. אנחנו רוצים להדגיש כי על פניו, החוק קובע כי יש להשיב את הילדים לאלתר, ללא דיחוי. אבל, ישנם חריגים אשר יכולים לשנות את התמונה.

למה חשוב להגיש בקשה במהירות

על פי החוק הבינלאומי, אם הגשת הבקשה נעשתה רק אחרי שנה מרגע יציאתם של הילדים את הארץ, הרי שהבקשה תעמוד בסימן שאלה. מדוע? אמנת האג קבעה תקנות עבור טובת הילד. ההנחה היא כי אם הילד או הילדה כבר השתלבו בסביבתם החדשה, הרי שהניסיון הוא למנוע העברה נוספת. כמובן, אם יש עדויות על התעללות של ההורה בארץ המוצא, הרי שגם הנתונים הללו נכנסים למערך השיקולים של השופט אשר יקבל הכרעה בעניין. בישראל או מחוצה לה.

האם הילד יכול להחליט לעצמו?

במקרים מסוימים, אם ההתרשמות של השופט היא כי מדובר על ילד גדול מספיק בשביל לקבל החלטות עבור עצמו, הרי שההחלטה היא של הילד, בדומה אגב לנהלים הנוגעים למשמורת משותפת בעת הליך גרושין. כמובן, גם כאן, חשוב להציג את הנתונים כהוויתם. להציג את הטענות שלכם בפני בית המשפט, כדי שהדבר יקל על מערכת המשפט לקבל החלטה בעניין.

מה תפקידה של עורכת דין מנוסה

עורכת דין נמצאת כאן כדי לסייע לכם בכל מה שאפשר. בסופו של יום, אנחנו צריכים לזכור כי בעולם המשפט האופן בו אנחנו צריכים לדבר כדי להציג את הטענות שלנו הוא שונה מזה שאנחנו רגילים אליו. לכן, אנחנו פה. כדי לתת לכם את התמיכה המקצועית שתאפשר לכם להתמודד עם אתגר לא פשוט.

יש רגעים בהם הרע מכל מתרחש, אבל אנחנו צריכים לזכור כי עלינו לעשות את המיטב לטובת הילד שלנו. לכן, אל תישארו עם זה לבד. פנו לקבלת עזרה ותיהנו מליווי מקצועי מלא שיעזור לכם למצוא את הדרך ולקבל את הילד שלכם בחזרה בהקדם האפשרי.

תפריט נגישות אתר

חדש באתר היידפארק

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר היידפארק💝