לבית ולגן

איתור נזילות מים בבית: מה שאתם צריכים לדעת

איתור נזילות

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

איתור נזילות מים הוא תהליך מציאת נזילות בצנרת מים, מערכות אינסטלציה ותשתיות אחרות המכילות מים. דבר זה כרוך בשימוש בכלים מיוחדים לאיתור דליפות. תהליך זה חשוב עבור כל סוג של מבנה שכן הוא עלול להוביל לתוצאות חמורות אם לא מטפלים בו כראוי.

שיטות איתור נזילות מים כוללות שימוש בתרמוגרפיה אינפרא אדום, גלים קוליים, חיישני זיהוי דליפות שטף מגנטי וחיישני לחץ. שיטות אלו דומות למדי לשיטות המשמשות לגילוי אש ועשן, שבהן משתמשים בטכנולוגיות חישה שונות כמו הדמיה תרמית, חיישני אינפרא אדום, חיישנים אקוסטיים וחיישני רטט.

ישנם סוגים שונים של כלים לאיתור נזילות שיכולים לשמש אנשי מקצוע בתחום. כלים אלו כוללים מכשיר כף יד הדומה לאייפון עם מצלמה עליו, מכשירי כף יד עם מצלמות ומדחום ומכשירים המחוברים ל-WiFi עם מצלמות המשדרות נתונים באופן אלחוטי לשרת מרכזי.

דרכים שונות לאיתור נזילות מים

ישנן מספר דרכים לאיתור נזילות מים בבית או במשרד. הדרך הנפוצה ביותר היא שימוש במערכת איתור נזילות מים הכוללת חיישנים וצינורות הפולטים קול כאשר הם מזהים את הנזילה. מערכות אלו משמשות לזיהוי נזילות מים בצנרת. מערכות אלו יכולות לזהות ולאתר נזילות בצנרת, שלעיתים קשה ביותר למצוא אותן. הן משמשות גם לאיתור נזילות במקומות אחרים, כמו מבנים וכלי רכב.

ישנם שני סוגים של מערכות איתור נזילות מים: ידנית ואוטומטית. מערכות ידניות דורשות התערבות אנושית בעוד שמערכות אוטומטיות פועלות ללא כל התערבות אנושית.

דרך נוספת לזהות דליפה היא על ידי האזנה לצליל המעיד על בועות אוויר בורחות או על ידי שימוש במצלמת אינפרא אדום שיכולה לזהות הבדלי חום באזורים שבהם עלולה להיות ירידה בטמפרטורה עקב בועת גז שנמלטת מצינור.

כמו כן, ישנם מספר סוגים של גלאים אשר יכולים לשמש לאיתור נזילות מים. גלאי מים הוא מכשיר המזהה נוכחות של רטיבות באמצעות התנגדות חשמלית.

חלק מהם כוללים:

  • גלאים אולטרסאונדים: אלו מזהים דליפות על ידי פליטת גלי קול בתדר גבוה לאוויר, אשר חוזרים כאשר הם פוגעים במשטח הנוזל, ולאחר מכן שולחים אות חשמלי ליחידת הבקרה.
  • גלאי התנגדות חשמלית: מכשירים אלו מודדים התנגדות חשמלית באזור, ובכל פעם שיש רטיבות היא תגבר, ובכך מפעילה אזעקה.

עשו זאת בעצמכם: איך למצוא נזילת מים

אם אתם גרים בבית שיש בו נזילת מים, חשוב לתקן את הנזילה בהקדם האפשרי. בחלק זה נלמד אתכם כיצד לאתר נזילת מים פנימית בביתכם. אם אינכם בטוחים מהיכן מגיעה הדליפה, יש עוד כמה צעדים שתוכלו לעשות בעצמכם כדי לנסות ולמצוא אותה.

אם אתם מבחינים כי הרצפה רטובה אך אינכם יודעים מהיכן מגיעים המים, חפשו סדק גלוי בקיר או בתקרה שלכם. אם אין סדק גלוי, השתמשו בפנס כדי לבדוק בתוך הקירות והתקרות שלכם אם יש סדקים שעלולים לדלוף מים לתוך הבית שלכם. אם אתם מבחינים בנקודות רטובות, השתמשו במגבת או סמרטוט כדי לספוג את המים.

כשמדובר בתיקון נזילות, יש כמה דברים שכדאי לזכור. ראשית, אם המים דולפים יותר מ-24 שעות, ייתכן שיהיה מאוחר מדי כדי לתקן את הנזילה. במצבים כאלו, אנו ממליצים להיעזר עם אנשי מקצוע המתמחים בתחום. אחת מחברות האינסטלציה המובילות בישראל היא ישיר אחזקות - איתור נזילות מים ומגוון רחב של שירותי אינסטיצליה. תוכלו להיעזר בהם על מנת לאתר ולתקן נזילות מים.

אנו מקווים שאהבתם את המאמר בנושא איתור נזילות מים, מקווים שקיבלתם את כל הידע הנדרש ובנוסף שלמדתם דברים חדשים שלא ידעתם לפניי, למאמרים נוספים בנושא ובנושאים אחרים מוזמנים לבקר באתרנו.

תפריט נגישות אתר

חדש באתר היידפארק

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר היידפארק💝