פיננסים וכלכלה

איך ניתן לקבל החזר מס שבח

Image By Steve Buissinne From Pixabay מחשבון מס שבחcalculator 385506 1920 (1)

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

מס שבח הוא סכום הכסף המשולם בעת מכירת בית או נכס. סכום הכסף המשולם תלוי בערך הבית או הנכס ומחושב כאחוז ממחיר המכירה. זהו מס על העלייה בערכו של נכס, ולא על שווי הבסיס. שווי בית יוערך ב-0% לשנה הראשונה, לאחר מכן 1% לשנה השנייה וכן הלאה. כמו כן, מטרת מס שבח היא לסייע במימון יוזמות דיור בר השגה למי שהכי זקוק לו והוא אינו חל על נכסים מסחריים או בעלי ערך נמוך, כגון בתים עם שטחי קרקע גדולים או ריבוי דירות.

אם רכשתם מקרקעין או רכב והשתמשתם בו לשימוש אישי ולא למטרות יצירת הכנסה, אתם עשויים להיות זכאים להחזר מס שבח. על מנת לקבל החזר מס שבח, עליכם לרכוש את הנכס לפני ה-1 בינואר של השנה בה אתה תובעים את ההחזר. כמו כן, אם אתם מעוניינים לקבל החזר מס שבח, חשוב לשים לב שגובה ההחזר תלוי ברמת ההכנסה שלכם.

אתם יכולים לקבל החזר מס שבח מהסיבות הבאות:

  • רכשתם והשתמשתם בנכס כמקום המגורים העיקרי שלכם במשך שישה חודשים לפחות בשנת הרכישה.
  • לא השתמשתם בו כמקום המגורים העיקרי שלכם מאז הרכישה ולא השכרתם אותו במהלך הזמן הזה.
  • לא מכרתם או נתתם חלק מהנכס במהלך פרק הזמן הזה.

חישוב מס שבח

מס שבח הוא מס המוטל על שבח של נכס. מדובר במס רווחי הון שמוטל על עליית ערך של נכס. בחלק זה נדון כיצד מבצעים חישוב מס שבח ואלו גורמים יש לקחת בחשבון בעת חישובו.

החזר מס שבח מחושב על בסיס העלייה בערכו של הנכס שלכם. ניתן לומר כי, מס שבח הוא סוג של מס הנגבה על עליית ערך של בניין, מקרקעין או נכס אחר. חישוב מס שבח יכול להשתנות בהתאם למה שאתם מחשבים אותו - עבורכם או עבור העסק שלכם. על מנת לחשב את מס השבח, עליכם לחשב את בסיס העלות של הנכס ולאחר מכן לחשב את הרווח שלכם בערך כך - (ערך - מחיר רכישה) * (1 + שיעור מס) / מחיר רכישה.

בנוסף, חישוב מס שבח מתבצע גם על ידי הכפלת אחוז העלייה בשווי הנכס בשיעור מס המכירה המקומי המתבצע באופן הבא: אם אדם רכש נכס במחיר של 100,000, ולאחר שנה הוא עלה ל-110,000, אזי הוא יצטרך לשלם מס שבח של 10% על ההפרש.

משוואת חישוב מס שבח:

  • חשבו את אחוז העלייה בערך הנכס: x%
  • הכפילו את המספר הזה בשיעור המס המקומי: x*(1+y)

סקירה מהירה על מיסים

מיסים הם מערכת של תשלומי חובה המוטלת על ידי ממשלה על אזרחי אותה מדינה. מסים אלו נגבים מיחידים ותאגידים ומשמשים למימון שירותים ציבוריים, כגון צבא, תשתיות, תוכניות חברתיות וכו'.

כמה דברים שלא ידעתם על מיסים:

  • המונח "מס" נגזר מהמילה "שתיקה", שפירושה "לשתוק" או "להסכים למשהו".
  • ניתן לסווג מסים למיסים ישירים ולמיסים עקיפים. מסים ישירים הם אלה הנובעים מאירוע או עסקה שבה לנושים יש מידה מסוימת של שליטה על התוצאה. מיסים עקיפים הם אלה הנובעים ללא כל קשר ישיר לאירוע או עסקה שלנושים יש שליטה על התוצאה.

מקווים שמאמר זה ענה לכם על כל הפתרונות בנושא איך ניתן לקבל החזר מס שבח, מקווים שחידשנו לכם דברים שלא ידעתם לפני בנושא ושהתוודעתם לדברים שלא ידעתם לפני כן, למאמרים נוספים בנושא ובנושאים אחרים מוזמנים לבקר באתרנו.

תפריט נגישות אתר

חדש באתר היידפארק

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר היידפארק💝