עסקים ותעשייה

רישום פטנט בינלאומי - כל מה שצריך לדעת

רישום פטנט בינלאומי

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

פטנט נחשב להגנה משפטית רשמית עבור אותה המדינה בה אותו פטנט רשום. למעשה, אותה הגנה מכסה מפני מקרים בהם יתקיים שימוש בהמצאה מסוימת ללא אישורו של בעל הזכויות הבלעדיות אודות אותו פטנט. במקרים מסוימים יהיה ניתן לרשום בקשת פטנט בינלאומית. אז מה זה בדיוק רישום פטנט בינלאומי, איך זה עובד ואיזה מידע נוסף עליכם לדעת ולהכיר לפני שאתם מבצעים את הדבר? ובכן, במהלך כתבה זו החלטנו לרכז עבורכם את מרבית המידע החשוב בנושא רישום פטנט בינלאומי וכל היוצא בכך, זאת בנוסף להמלצה שתסייע לכם לבחור נכון.

אמנת PCT

לפני שמבצעים רישום פטנט בינלאומי, חשוב קודם לכן לאמת כי מדובר בחידוש שקיים סיכוי סביר כי הוא יאושר לפטנט. במקרים בהם כלל זה אינו מתקיים, לא תתקבל בקשת הפטנט על אותה המצאה בשום מדינה. מטרת רישום הפטנט הבינלאומי היא לדחות את הליכי הרישום במדינות השונות ולתת אינדיקציה לגבי הסיכוי לקבלת פטנט. למעשה, בשנות ה-70 החליטו על הצורך לבצע הסדרת הליכי הגשה ורישום של כל הגשת הפטנט הבינלאומית. בהתאם לכך, גובשה אמנה הידועה בתוך אמנת PCT, כאשר בעצם מדובר על אמנה עליה חתומות 155 מדינות שונות ברחבי תבל. על ידי הגשת PCT תוך כדי פניה אל רשות הפטנטים המקומית, יהיה ניתן לשמר את כל זכויות הגשת הבקשה לפטנט במלואן בכל אותן מדינות החברות באותה אמנה, כאשר על ידי ביצוע הדבר בעצם יהיה ניתן לדחות את הוצאת ההגשה.

מה התהליך כולל?

תהליך רישום פטנט בינלאומי כולל הגשה של מסמכים בנוגע לבקשת הפטנט, כאשר לאחר מכן יהיה צורך בתשלום של כל האגרות החיוניות. לאחר שביצעתם את שני שלבים אלו, תצטרכו להמתין במשך כארבעה חודשים עד לרגע קבלת דו"ח של חיפוש מקצועי לצד חוות דעת מאת בוחני הפטנטים. בדרך כלל, אותו דו"ח יכלול חוות דעת באשר לסבירות של קבלת הפטנט, זאת בעוד כי אותו הדו"ח יגיע בשפה האנגלית ויספק בזאת מידע רב ובעל ערך למגישי הבקשה בכל הנוגע לכדאיות המשכיות השימוש בפטנט וההשקעה עצמה ברישום אותו הפטנט. במידה ותרצו לבצע רישום בלעדי של הפטנט שלכם באחת המדינות החברות באמנה, תוכלו לבצע זאת  עד 18 חודשים לאחר יום הגשת הבקשה המקורית שלכם, אם כי במספר מדינות נבחרות יהיה ניתן לבצע את הגשת בקשה זו לאחר 19 או 20 חודשים - כמובן שהדבר תלוי במדינה.

כך תבצעו זאת נכון

בסופו של עניין, ביצוע רישום פטנט בינלאומי זהו עניין שכולל חשיבה מוקפדת וניסיון רב שכן, קיימת חשיבות גדולה לדרך בה תתבצע כתיבת המסמך מאחר ורק בהינתן כתיבה מקצועית שנעשתה בצורה קפדנית תוכלו להיות בטוחים כי  הבקשה  תשקף את ההמצאה שלכם בצורה הטובה ביותר הניתנת. לשם כך, תמיד יהיה מומלץ לעבור ליווי אצל משרד עורכי פטנטים המתמחים בין היתר במישור הבינלאומי, אם כי חשוב מאוד לערוך סקר שוק מעמיק לפני שתקבלו את ההחלטה הנכונה באשר למשרד עורכי הפטנטים שילווה אתכם. אנחנו ממליצים לכם לבחור במשרד עורכי דין "BM PATENTECH" שכן, מדובר על משרד בוטיק שמנוהל על ידי עורכת פטנטים בעלת ניסיון עשיר. על כן, במידה ואתם מתעניינים בנושאי רישום פטנט בינלאומי וזקוקים לאיש המקצוע הנכון שיעזור לכם - מומלץ מאוד ליצור קשר עם משרד "BM PATENTECH".

בשיתוף: https://www.maya-patents.co.il/

תפריט נגישות אתר

חדש באתר היידפארק

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר היידפארק💝