עסקים ותעשייה

יחסי עובד מעביד בחברות

שימוע לפני פיטורים דצמבר שבוע 1

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

יחסי עובד מעביד

כל אדם בוגר שמחפש את דרכו המקצועית בחיים, מחליט בשלב ראשון מהו תחום העיסוק שהוא המתאים ביותר עבורו. יש כאלו שינסו לעבוד בסוגים שונים של עבודות שאין עבורן צורך בידע נרחב, אחרים יבחרו במקומות עבודה העוסקים בתחום שיש להם בו ידע נרכש מהצבא או ממקומות אחרים ויהיו גם אחרים שיעדיפו בשלב ראשון ללמוד בקורסים, במכללה או באוניברסיטה ורק בשלב שני לעבוד. כך או כך יהיה עליהם לקבל החלטה במועד מאוחר יותר אם הם מעוניינים לעבוד כשכירים באמצעות יחסי עובד מעביד, להיות עצמאיים ולפתוח עסק משלהם כפרילנסים, או להקים חברה בע"מ וזאת בהתאם לתחום העיסוק ולחזון שלהם.

ישראלים רבים בוחרים להיות שכירים בשנות העבודה הראשונות שלהם או לאורך כל חייהם כיוון שהם מעדיפים לעבוד בחברה יציבה וליהנות מהעובדה שיש להם יחסי עובד מעביד שהם איתנים. בדרך זו כל אדם יכול לתכנן את עתידו הכלכלי כיוון שיש לו משכורת קבועה שאמורה להיכנס בכל חודש לחשבון הבנק שלו. זה מאפשר לו לקחת על עצמו התחייבויות כלכליות כמו לדוגמה על תשלומים חודשיים של משכנתא בעת רכישת נכס. ברור לו שאם הוא לא יבצע כראוי את עבודתו או אם יהיו צמצומים של כוח אדם יערך לו שימוע לפני פיטורים שבו הוא יוכל להציג את קו החשיבה שלו ולעשות את כל שניתן כדי למנוע את הפיטורים. יש מקרים שבהם הנהלת החברה מחליטה לתת לעובד צ'אנס נוסף ויש מקרים שבהם ההחלטה היא לפטר את העובד כדי להפחית את רמת ההוצאות החודשיות של החברה, או עקב אי התאמה של העובד.

האחריות של המעסיק בנושא יחסי עובד מעביד

למעביד שמעסיק כמות מסוימת של עובדים יש אחריות משמעותית על כתפיו. הוא פועל כדי שלחברה יהיו הכנסות ורווחים כדי שהוא יוכל לעמוד בכל ההוצאות החודשיות הכוללות תשלומי שכר, מע"מ, מס הכנסה, תשלומים לספקים ועוד. אם התוצאות הפיננסיות יהיו נמוכות או שיהיו כשלים, יהיה לו קשה לעמוד בהתחייבויות החודשיות היחסי עובד מעביד ולכן תיווצר בעיה.

תשלומים חודשיים לעובדים

חשבי השכר מחשבים בכל חודש את התשלומים הרלוונטיים לכל עובד וזאת על פי החוזה האישי שלו. הרכב השכר משתנה אך כולל בדרך כלל שכר בסיס, תשלומים מיוחדים כמו ימי מחלה, ימי הבראה, בונוסים, תשלום עבור זכויות סוציאליות כמו קופת גמל, קרן פנסיה וקרן השתלמות, שעות נוספות ועוד. חשבי השכר מעניקים לעובדים את כל הזכויות שלהם על פי הקביעה של רשויות המס בנושא יחסי עובד מעביד כמו לדוגמה נקודות זיכוי חודשיות עבור נשים שיש להן ילדים עד גיל 18, מי שמשלם דמי מזונות לגרושתו, עובד שיש לו ילד נכה ועוד.

שמירה על יחסי עבודה הוגנים

ההנהלות של רוב החברות עושות כל שניתן כדי לשמור על יחסי עובד מעביד תקינים, אך עם זאת חשוב להיות עם היד על הדופק ואם קיימים כשלים ותקלות יש לפנות לחשבי השכר לביצוע תיקונים, או במקרים חריגים יש לפנות לעו"ד המתמחה בדיני עבודה.

תפריט נגישות אתר

חדש באתר היידפארק

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר היידפארק💝