משפחה וקהילה

שיפור חיי הגיל השלישי על ידי משכנתא הפוכה או מודל ירושה עצמית

Image By Steve Buissinne From Pixabay משכנתא הפוכה Coins 1523383 1920 (1)

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

משכנתא הפוכה היא כלי פיננסי המאפשר לאנשים לרכוש בחזרה את בתיהם עם הכסף שחסכו בחשבונות הפנסיה שלהם.

משכנתאות מסוג זה הופכות יותר ויותר פופולריות בחברה המודרנית. הן יכולות לשמש אנשים שאין להם בית אבל יש להם מספיק כסף בחשבונות הפנסיה שלהם כדי לקנות אחד. ניתן לעשות זאת באמצעות משכנתא הפוכה בה הם משלמים רק את הריבית על סכום הכסף שהם רוצים ללוות.

מהי משכנתא הפוכה וכיצד היא יכולה לעזור לכם

משכנתא הפוכה היא סוג של הלוואת הון דירה שבה אתם יכולים לשלם את יתרת המשכנתא שלכם עם ההון העצמי הביתי שלכם. הריבית על ההלוואה ניתנת להתאמה וניתן גם לבחור לפרוע את כל היתרה במכה אחת, או לפרוס אותה לאורך זמן.

משכנתאות הפוכות יכולות לשמש גם אנשים שהשתמשו בסוגים אחרים של הלוואות לרכישת ביתם.

משכנתא היא לרוב הלוואה בריבית קבועה, כך שכאשר הלווה מוכר או משכיר את הנכס, סכום זה יישאר זהה. המשמעות היא שאם יש להם הלוואה בריבית קבועה, התשלומים לא הולכים לרדת עם הזמן והם יכולים לבחור לפרוע את מלוא המשכנתא בבת אחת במקום לאורך זמן.

זה יכול לשפר את חיי הגיל השלישי

חיי הגיל השלישי הם אחד ההיבטים החשובים ביותר בחיינו. זה הזמן שבו אנחנו צריכים לחשוב איך אנחנו הולכים לבלות את שארית חיינו. קשיש שפרש וצריך לחיות בכוחות עצמו, או בן משפחה שצריך לחיות באופן עצמאי, יצטרך להתחיל לחשוב איך הוא/היא עומדים לעשות זאת.

משכנתא הפוכה היא אפשרות שבה אתם יכולים ללוות כסף מהבנק שלכם או ממוסד פיננסי לצורך רכישת בית משלכם. ניתן לעשות זאת על ידי מכירת נכסים כגון נדל"ן, מניות, אג"ח ונכסי השקעה אחרים על מנת לקבל מזומנים לתשלום ההלוואה.

הריבית על הלוואה זו עשויה לנוע בין 2% - 5%, בהתאם לסכום ההשאלה. על מנת שתוכלו להיות זכאים להלוואה זו, עליכם להיות בני 60 לפחות ולהיות מסוגלים לעמוד בכל הדרישות האחרות שנקבעו על ידי הבנק או המוסד הפיננסי שלכם.

מהי ירושה עצמית וכיצד זה עובד

ירושה עצמית הוא מונח המשמש לתיאור תהליך הורשת נכסים מדור לדור. התהליך מבוסס על מושג שנקרא "ירושה עצמית" שמשמעותו בעצם היא שכל דור יכול להעביר את הונו, רכושו ושאר נכסיו לילדיו ונכדיו. 

המטרה העיקרית של ירושה עצמית היא לספק לאנשים הזדמנות לשמור על עושרם ורכושם בעודם בחיים. זה יעזור להם לחיות זמן רב ככל האפשר, גם אם אין להם ילדים או נכדים. זה גם יעזור להם להימנע מהסיכון של עוני או חסרי בית על ידי מתן הזדמנות לשמור על ביטחון כלכלי מסוים כשהם בגיל מבוגר.

מה היתרונות של מודל ירושה עצמית

מודל ירושה עצמית יכול להיות דבר מצויין כדי לחלוק בעלות על הפרויקטים שלכם עם המשפחה או החברים שלכם. זה מאפשר לכם להשקיע יותר זמן בעבודה על הפרויקטים שאתם אוהבים ופחות זמן על אלה שאינם כל כך חשובים.

אל לנו לחשוב על תוכנות ההורשה העצמית הללו כתחליף לתוכנות ניהול פרויקטים מסורתיות. מודל ירושה עצמית היא רק דרך קלה לקבל שליטה על תיק העבודות שלכם, מה שיחסוך לכם הרבה זמן וכסף.

כיצד זה משפר את חיי הגיל השלישי

ירושה עצמית היא נושא חשוב מאוד בחיים, במיוחד עבור בעלי הגיל השלישי. המשמעות היא שכאשר תעבירו את הנכסים שלכם לילדיכם, בני המשפחה יוכלו להשתמש בהם למטרותיהם ולא רק להוריהם. מאשר שהם יועברו לרשות המדינה ולא יצא מזה כלום.

אנו מקווים שמאמר זה נתן לכם רקע בנושא שיפור איכות חיים בגיל השלישי על ידי משכנתא הפוכה או ירושה עצמית.

תפריט נגישות אתר

חדש באתר היידפארק

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר היידפארק💝