חוק, משפט וממשל

עורך דין ירושה מומלץ - חוק הירושה!

עורך דין ירושה מומלץ

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

כאשר אדם נפטר ולא מותיר אחריו צוואה, חוק הירושה הוא הקובע על פי דין אומר עורך דין ירושה מומלץ. בחוק שלושה ענפי ירושה המכונים "פרנטלות" כאשר מדובר בחלוקת ירושה ללא צוואה. בת או בן זו יורשים בכל "ענף" אולם בירושה בהיעדר צוואה, חלקם שונה מענף לענף.

הקו המנחה את חלוקת הירושה לפי הענפים הוא שענף אחד יורש. אם יש יורשים בענף הראשון שהוא ענף הצאצאים- הם יורשים את העיזבון, כאשר אין יורשים בענף זה אלא בענף השני, הם אלה שיורשים את העיזבון וכך גם לגבי הענף השלישי.

חלוקת הירושה בין הצאצאים הישירים תהיה שווה בשווה, כך שאם מישהו מהם אינו בין החיים בזמן פטירת המוריש, חלקו של היורש המנוח יחולק בין צאצאיו. כאשר יש למוריש בן או בת זוג בענף הראשון, הצד הנותר הוא זה שיירש את מחצית העיזבון ומחציתה תחולק בין צאצאיו.

עורך דין ירושה עוזר בתהליך חלוקת הירושה באופן מקצועי ונכון.

מהו ענף הירושה השני והשלישי- מסביר עורך דין מומלץ!

בענף השני נכללים הורי הנפטר והצאצאים שלהם. לענף זה תעבור הירושה באם לא נמצא יורש בענף הראשון. הירושה תחולק שווה בשווה בין הוריו של המוריש. אם לא יהיו אלה בין החיים בזמן פטירתו, יחולק העזבון באופן שווה לצאצאי ההורים מחצית לצאצאי האם ומחצית לצאצאי האב.

אם למנוח יש בן או בת זוג בחיים ויש יורשים בענף השני, כאשר מדובר בהורים, הם יקבלו מחצית מן העיזבון ומחצית יקבל הבן או בת הזו. כאשר נותרו לנפטר רק אחים כלומר- צאצאי הוריו הבן או בת הזו יירשו שליש מהעיזבון.

בענף השלישי העיקרון דומה לזה של הענף השני. כאשר עיזבון הנפטר מתחלק בין הורי ההורים ואם מי מהם אינו בחיים, חלקו יעבור לצאצאיו. יורש של בן או בת הזוג של הנפטר יקבל שליש מהעיזבון והורי הצאצאים והם- יקבלו שליש.

אם למוריש אין הורים ולא צאצאים, יירש בן או בת הזוג את מלוא הזכויות בדירה בה התגוררו השניים ב-3 השנים האחרונות לחייו וכן את דירת המגורים, המכונית והמטלטלין הנמצאים בדירת המגורים. אם למוריש אין יורשים עפ"י דין בשום ענף, המדינה היא זו שזכאית לרשת את עזבונו.

באם אתם מתמודדים עם ירושה מורכבת, אתם מוזמנים לפנות למשרד עורך דין ירושה מומלץ כדי להיוועץ עמו.

מהי ירושה עפ"י דין?

רבים המגיעים למשרדו של עורך דין ירושה מומלץ, לא יודעים מהי ירושה עפ"י דין. אם כך ירושה על פי דין היא הדרך בה יורשי עיזבון המנוח נוהגים בהיעדר צוואה. עפ"י כללי הירושה הכתובים בפרק השני של חוק הירושה- ירושה על פי דין מתקיימת כאשר אדם הלך לעולמו ולא הותיר צוואה אחריו. סעיף 10 לחוק הירושה הוא הקובע את הכללים לחלוקת העיזבון במצב הזה. הוא קובע מיהם היורשים, מהי העדיפות ביניהם לפי דין. מהו סדר הירושה ומיישם את פרנטלות -ענפי הירושה כפי שהוסברו בפתח מאמר זה.

פרק השני לחוק הירושה קובע כיצד יש לחלק את הירושה. מהי זכותו של בן או בת זוג בירושה. כיצד אמורה להתחלק הירושה בין צאצאים, אחים, נכדים וכיצד יחולקו נכסי העיזבון כמו דירה ועוד.

כדי להפעיל ירושה, על היורשים להגיש בקשה לצו ירושה במידה ולא קיימת צוואה. כאשר יש צוואה לא מדובר בירושה על פי דין, אלא עפ"י ההוראות הכלולות בצוואה למעט מצב חריג בו שהצוואה הקיימת לא מפרטת כיצד יחולק כל עזבון המנוח אלא רק חלקים ממנו. במקרה כזה, החלוקה תהיה עפ"י דין לגבי אותם חלקים נעדרי ההתייחסות בצוואה.

קיום חלק מצוואה?

קיום חלק מצוואה מתקיים בהתאם לסעיף 38 לחוק הירושה במצב בו הנחייה או חלק מהנחיות הצוואה בלתי חוקיות, בלתי אפשריות או בלתי מוסריות ואין אפשרות לקיימן. זהו מצב של הוראה סתומה בצוואה או הוראה אשר תלויה בתנאי כלשהו שלא התקיים ועל כן לא ניתן להפעיל אותה.

כך לדוגמה אם למשל קבע המנוח כי יש לחלק לאחר מותו את דירתו בין יורשיו באופן שווה, אולם את הכספים המצויים בחשבון הבנק שלו יירש רק בנו הבכור ואולם ישנם חשבונות בנק נוספים והמנוח לא ציין מי אמור לרשת את הכסף המופקד בהם, קשה להבין מה היה רצונו ומי אמור לקבלם. הוראה כמו זו שהנה חלקית ולא מבהירה את רצונו הברור של המנוח באשר לכל כספיו המופקדים בבנקים, גורמת לפסילת ההוראה והצוואה מוגדרת כ"צוואה סתומה" משום שחלק מהוראותיה ברורים וחלקם סתומים ולא ניתנים לאכיפה או לביצוע. כדי לא להגיע למצב של צוואה סתומה מוטב לפנות למשרד עורך דין מומלץ בטרם עריכת הצוואה.

תפריט נגישות אתר

חדש באתר היידפארק

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר היידפארק💝