חוק, משפט וממשל

בדיקת זכאות לתו נכה - כך תבצעו זאת נכון

בדיקת זכאות לתו נכה

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

אנשים רבים עלולים להקלע לתאונות או לחילופין, למקרים מצערים במהלך חייהם, כאלו אשר פוגעים משמעותית ביכולת התפקוד וכן גם באורח החיים התקין שהכירו עד לבוא אותם מקרים. בעוד כי אין ספק שמדובר בדבר מצער, חשוב מאוד לציין כי ייתכן שהוצאת תו נכה יכולה להקל משמעותית על המצב שכן, מדובר בתג שמטרתו העיקרית היא לסייע לאלו שיכולת התנועה שלהם נפגעה. לשם כך, החלטנו במהלך הכתבה הבאה להרחיב לכם על כל מה שצריך לדעת בנושא של בדיקת זכאות לתו נכה וכל היוצא בכך.

מי זכאי לתו נכה?

בעת בה אנו מדברים על בדיקת זכאות לתו נכה, חשוב מאוד לציין בראש ובראשונה כי רק אלו אשר דרגת הנכות שלהם היא 60% או גבוה מכך, זכאים לתו נכה על פי תקנות משרד הרישוי. אז מי זכאי לתו נכה?

  • אדם הסובל מליקויים נוירולוגיים - ליקויים נוירולוגיים הם ליקויים אשר מביאים לפגיעה מוטורית משמעותית הגורעת ביכולת התפקוד של האדם ועל כן, ליקויים אלו נחשבים לסיבה שכיחה לקבלת תו נכה. קיים מגוון רחב של בעיות נוירולוגית אשר יכולות להביא עד לכדי זכאות לתו נכה, החל מפגיעה מוטורית בגפיים התחתונות ועד לאירוע מוחי או ניוון שרירים. בעוד כי במקרים מסוימים, אלו הסובלים מליקויים נוירולוגיים לא נראים נכים כלפי חוץ, מאחר ולא תמיד הם מתניידים באמצעות כסא גלגלים, חשוב מאוד לציין כי מדובר בפגיעה לכל דבר ועניין ביכולת התנועה ועל כן, מדובר בליקויים המצריכים קבלת תו נכה.
  • בעיות לבביות - גם ליקויים קרדיולוגיים נחשבים לסיבות שכיחות שבעקבותיהן ניתן לממש זכאות לתו נכה שכן, מדובר על בעיות שמביאות איתן מאמץ רב בעת הליכה ועל כן, אין עוררין על כך שמדובר בפגיעה משמעותית ביכולת הניידות של האדם הסובל מבעיות לבביות או יתר ליקויים קרדיולוגיים.

בדיקת זכאות לתו נכה – אתם סבורים כי מגיע לכם תו נכה?

במידה ואתם או לחילופין, אחד מקרוביכם סובלים מאחת הבעיות המוזכרות לעיל או מליקויים אחרים אשר פוגעים משמעותית ביכולת התנועה, כדאי מאוד לבצע בדיקת זכאות לתו נכה. לשם כך, מומלץ מאוד לערוך חיפוש מקיף ברחבי הרשת אודות נותני שירות מומלצים בתחום שכן, קיימים מספר ארגונים אשר מטרתם העיקרית היא לסייע לאלו המעוניינים בכך לבחון את זכאותם לתו נכה וכן גם ללוות אותם בתהליך. חשוב לציין כי גם במידה ואתם סובלים מבעיה שידוע כי היא לרוב מזכה את האדם הסובל ממנה בתו הנכה המדובר, תהליך הוצאת תג נכה נחשב לתהליך מסורבל וארוך ועל כן, מומלץ מאוד להיעזר בנותני שירות בתחום. אולם, גם בעת הבחירה בארגון שיסייע לכם להוציא את תג הנכה המדובר קיים קושי מסוים שכן, כיצד תוכלו לבחור נכון מתוך כל האפשרויות השונות הקיימות בימינו?

לבצע את הבחירה הנכונה

הבחירה הנכונה בארגון שיסייע לכם לבצע בדיקת זכאות לתו נכה אינה פשוטה כלל מאחר וכאמור, מדובר על תחום בו קיים ריבוי אפשרויות רב. אולם, ייתכן כי תמצאו את הכתובת שלכם בארגון "כאן בשבילכם", ארגון אשר מטרתו העיקרית היא לסייע להנגיש את תו הנכה המדובר לציבור הרחב וללוות את כל אלו המעוניינים בדבר במשך כל התהליך, זאת בעוד כי במקרים מסוימים הארגון יוכל לסייע לאנשים לקצר משמעותית את משך התהליך. זכרו כי כאשר מדובר על הזכויות הרפואיות שלכם, תמיד תרצו לקבל את כל מה שמגיע לכם ולא פחות מכך. על כן, כאשר אתם מחפשים אחר מקום אמין שיוכל ללוות אתכם בתהליך הוצאת תו נכה, מומלץ מאוד לפנות אל הצוות המקצועי של ארגון "כאן בשבילכם".

תפריט נגישות אתר

חדש באתר היידפארק

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר היידפארק💝