בריאות ורפואה

סובלת מסימני מתיחה?

סימני מתיחה

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

סימני מתיחה עם קווים לבנים או ורדרדים המעידים על כך כי באזור כלשהו חלה מתיחה משמעותית בעור. הם יכולים להיווצר לאחר הריונות, לאחר עלייה והפחתה במשקל וכן לאחר נטילה של תרופות מסוימות. אמנם, לא מדובר על סימנים שיש להם השפעות בריאותיות, אך יש שיגיעו כי הם פוגעים באסתטיקה של הבטן. חשוב לדעת כי ישנם דרכים שבהם ניתן לטשטש ואפילו להעלים סימני מתיחה.

כיצד נוצרים סימני מתיחה?

סימני מתיחה הם למעשה צלקות אשר נוצרו בשל קרעים זעירים בשכבת העור העמוקה. הקרעים נובעים בדרך כלל מלחץ כבד על העור, כאשר הוא מתרחב בצורה משמעותית ואז מתכווץ שוב. הסימנים מופיעים בעיקר באזורים אשר נוטים להשמנה לרבות שיפולי הבטן התחתונה בעיקר לאחר הריונות, הירכיים והעכוז. מדובר על פסים אורכיים או רוחביים שתחילה הם ורדרדים אך עם השנים הם הופכים לבנבנים.

נשים נוטות לסבול מסימני מתיחה יותר מגברים וזאת בשל הדקות היתרה של שכבות העור. כ90 אחוזים מהנשים יסבלו מסימני מתיחה באזור הבטן התחתונה לאחר הריונות ולידות. גורמים נוספים שעלולים להגדיל את הסיכון להתמודדות עם סימני מתיחה הם: גנטיקה ותורשה, צבע עור בהיר, מחלות מסוימות כגון: תסמונת קושינג אשר משפיעות על ייצור הקולגן בשכבות הדרמיס ועל שיקום העור לאחר פגיעה ועוד. סימני מתיחה נוטים להופיע באזורים שבהם התווסף משקל רב לגוף וכך נוצרה מתיחה של העור.

כיצד מטפלים בסימני מתיחה?

ישנם טיפולים אסתטיים שונים אשר מאפשרים התחדשות של העור, טשטוש ואפילו העלמה של סימני המתיחה. כמובן שחשוב לזכור כי תזמון הטיפול הוא משמעותי להצלחת הטיפול. ככל שהטיפול להעלמת סימני מתיחה יבוצע קרוב ליצירת הסימנים ובמידת האפשר בשלב הראשון להיווצרותם, כך הסיכוי לטיפול העלמת סימני מתיחה יעיל עולה. הטיפולים היעילים כיום בסימני מתיחה הם:

פילינג - מדובר על קילוף מקצועי של העור שגורם להתחדשות שלו. בכדי לטפל בסימני מתיחה יש לבחור בפילינג עמוק וחשוב שהוא יתבצע באופן מקצועי. הפילינג מתבסס לרוב על משחות טיפוליות וכן טכניקות מכאניות לקילוף העור.

טיפול נוסף הוא הזרקה מקומית של תרכובות מחדשי עור המכילים חומצה היאלורונית, סיבי קולגן, ויטמין סי ועוד. מדובר על חומרים שנספגים בשכבות העור הפגומות ומעניקים יכולת התחדשות מהירה ויעילה וכן מראה צעיר ורענן.

ניתן לבחור כיום גם בטיפול באמצעות קרני לייזר אשר גורם להתכווצות מקומית של העור, להתחדשות תאים בשכבות הדרמיס באזור המטופל ולטשטוש או העלמה של סימני מתיחה.

עוד שיטה יעילה להעלמת סימני מתיחה היא ניתוח מתיחת בטן. מדובר על שיטה הכרוכה בהליך כירורגי אשר במהלכו העור באזור הבטן נמתח ומוחלק והתוצאות נשמרות בדרך כלל לשנים ארוכות. אולם, חשוב לזכור כי המחיר של ניתוח מעין זה יקר וההחלמה עלולה להיות קשה. כמו כן, להליך המדובר עלולים להיות סיכונים.

עוד שיטת טיפול יעילה היא שימוש בשמן לסימני מתיחה. אלו שמנים אתריים מיוחדים שידועים ביכולת שלהם לטשטש ולהעלים סימני מתיחה, או למנוע אותם מראש. כך לדוגמא, בהריון, כדאי מאוד לעסות את הבטן עם שמן בשם: ביוטיפול בלי או שמן בשם בלי רילקס, אשר יכולים למנוע את הופעת הסימנים הללו כתוצאה מהמתיחה של הבטן בהליך ההריון. מלבד זאת ניתן למצוא קרמי הזנה שונים שיכולים לסייע בטשטוש סימני מתיחה כגון: שמן דבש קוקוס, קרם הזנה טיפולי דבש לבנדר, שימוש בחמאת שיאה ועוד. חשוב לבחור בחברה ידועה ובעלת מוניטין בתחום שיווק השמנים הללו, אשר ידוע כי השימוש במשחות והשמנים שלה בעלי השפעה יעילה מאוד בתחום טשטוש והעלמת סימני מתיחה.

תפריט נגישות אתר

חדש באתר היידפארק

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר היידפארק💝