אוכל ומשקאות

מתכונים לעוגות בחושות מנצחות

מתכונים לעוגות בחושות מנצחות

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

אתם אתם מסוג האנשים שלא אוהבים לעמוד שעות במטבח אבל בכל זאת, רוצים לצאת 'מנצחים' עם עוגה מושלמת, אנחנו כאן כדי לעזור לכם. בואו נגיד פעם אחת את האמת, אין על עוגות בחושות. לא רק שכל כך קל להכין אותן, אלא, שאם עושים אותן כמו שצריך, מדובר על עוגות מנצחות. אתם יכולים להכין אותן בכל רגע. שעה לפני שבני משפחה או חברים מגיעים לבקר, בדרך לארוחה משותפת או סתם, כדי שיהיה לכם משהו מפנק לאכול ליד הקפה. במאמר הבא תהנו מטיפים מנצחים לעוגה מושלמת וכמובן, נעבור אתכם על כמה מתכונים שפשוט תמיד עובדים.

כמה טיפים חשובים לאופה המתחיל

בניגוד לבישול, באפייה אנחנו צריכים להישאר מאוד מדויקים. הרבה פעמים, אופים מתחילים לא מקפידים על כמה כללים בסיסיים, מה שמוביל לתוצאות לא טובות ולתחושה של כמו 'כישלון'. אבל אנחנו כאן כדי להסביר לכם איך תכינו עוגה כמו שצריך. אלו הכללים עליהם כדאי להקפיד:

  • קראו את כל ההוראות במתכון בצורה מסודרת: לפני הכל חשוב לקרוא את המתכון. כך תדעו למשל אם אתם צריכים להדליק את התנור מראש. תוכלו להבין באיזה שלב להכניס איזה מרכיב בלי לעשות טעויות קריטיות וכן הלאה. אגב, אחרי שתקראו כמה מתכונים ותתנסו, תראו כי במרבית המתכונים לעוגות בחושות, יש כמה כללים החוזרים על עצמם.
  • לפעמים עדיף להשתמש במיקסר: אמנם, האימהות והסבתות שלנו נהגו לטרוף את כל המצרכים בצורה ידנית. אבל אנחנו ממש לא חייבים לעשות את אותו הדבר. אנחנו יכולים להשתמש באמצעים טכנולוגיים כדי להפוך את העבודה שלנו יותר קלה. הקצפה של הביצים והסוכר בוו גיטרה למשל, תהפוך את העוגה הרבה יותר אוורירית. הקפצה של הקמח ושאר המרכיבים תעשה את אותה פעולה ואגב, זה גם הופך את העבודה עצמה פשוט הרבה יותר קלה.
  • הקפידו להכין את כל המרכיבים מראש: תוך כדי עבודה אנחנו יכולים לעשות טעויות שיפגעו בתוצאות שלנו. כאמור, אפיה היא 'מדע מדויק'. בדיוק בגלל זה, כדי שלא תהיו 'בלחץ', הכי טוב זה פשוט להכין את המרכיבים מראש ולהשתמש בהם בזמן אחד אחרי השני. כך תהיו בטוחים כי אתם לא שוכחים שום דבר ועושים הכל כמו שצריך ולפי סדר. כאמור, עם הזמן אתם תראו כמה זה קל.
  • אל תוותרו על תבנית אפיה טובה: יש נטייה להשתמש בתבניות מאלומיניום עבור אפיה מהסוג הזה וכן הלאה. פעמים רבות שימוש בתבנית איכותית תשפיעה על האפייה ותהפוך את העוגה הרבה יותר טעימה. סמכו עלינו בעניין הזה.

מתכון לעוגת גזר מנצחת

בין שלל עוגות בחושות, אם הייתם שואלים אותנו, היינו אומרים לכם כי העוגה המנצחת עבורינו היא ללא ספק עוגת גזר. המתכון המלא כאן:

מצרכים:

5-6 גזרים גדולים או בינוניים. המטרה היא להגיע לכמות של 500 גרם גזר מגורד בערך. אפשר לגרד את הגזרים במעבד מזון.

100 גרם אגוזי מלך קצוצים, חצי כוס מדידה. כאמור, אפשר להשתמש במעבד מזון לשם כך.

¾ כוס שמן צמחי ניטרלי

3 ביצים

כוס וחצי קמח כוסמין או קמח לבן, לפי בחירתכם.

חצי כוס קמח שקדים. אפשר לטחון שקדים גם במעבד מזון. ( אם אתם רוצים להפוך את העוגה יותר בריאה, אתם יכולים לשנות את הכמויות. להשתמש בכוס של שקדים טחונים וכוס של קמח כוסמין)

כפית אבקת אפייה

חצי כפית סודה לשתיה

מעט מלח, מעט קינמון, מעט גרידת תפוז או לימון.

כפית תמצית וניל.

¼ כוס סוכר לבן בשביל הבריאות אפשר גם פחות.

חצי כוס סוכר חום

מיכל של יוגורט יווני עתיר שומן, אם אתם רוצים עוגה כבדה ועסיסית.

אופן הכנה:

לחמם את התנור ל180 מעלות. לערבב את החומרים 'הרטובים' עם הסוכר. כלומר, ביצים ותמצית וניל, השמן ומיכל היוגורט. לאחר מכן הוסיפו את המרכיבים היבשים. אבקת אפיה, סודה לשתייה, אגוזים קצוצים, את הגזרים המגורדים, התבלינים וגרידת הלימון או התפוז. הכניסו את התערובת לתבנית אינגליש קייק מרופדת בנייר אפיה. צקו את התערובת בתבנית ותנו לעוגה להיאפות בערך 50 דקות. אפשר להנמיך את חום התנור אם יש לכם תנור חזק יחסית. כאשר שיפוד ננעץ במרכז העוגה ויוצא עם מעט פירורים עליו, תדעו כי העוגה אפויה דיה.

עוגת תפוזים מושלמת

אי אפשר לכתוב על עוגות בחושות ולא לכתוב על עוגת תפוזים נכון? הנה מתכון מצויין וקל להכנה.

מצרכים:

3 ביצים גדולות. חשוב לשמור עליהן בטמפרטורת החדר.

כוס סוכר .

¾ כוס שמן צמחי.

כוס מיץ תפוזים טרי.

קליפה מגורדת מחצי תפוז.

כפית תמצית וניל.

2 כפיות אבקת אפיה.

2 כוסות קמח. אפשר לשים כוס וחצי קמח וחצי כוס קמח שקדים.

אופן הכנה:

מחממים תנור ל180 מעלות. מקציפים ביצים וסוכר עד לקבלה של תערובת תפוחה. מוסיפים שמן בהדרגה וממשיכים להקציף. מוסיפים את שאר המרכיבים עד לקבלה של תערובת אחידה. מעבירים את התערובת לשתי תבניות אנגליש קייק. עבור תבנית אחת חתכו את הכמויות של המצרכים בחצי. אופים את העוגה ארבעים דקות. אם שיפוד ננעץ במרכז ויוצא עם מעט פירורים, הרי שהעוגה אפויה היטב.

תפריט נגישות אתר

חדש באתר היידפארק

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר היידפארק💝