תיירות וחופשות

מה המזג? מתי כדאי לטייל במדינות שונות בעולם

מה המזג מתי כדאי לטייל במדינות שונות בעולם

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

פעמים רבות אנו מעוניינים לצאת לחופשה עם בן הזוג או עם הילדים בזמן מסוים בשנה, בו נוכל לקחת חופשה מהעבודה, אך לא תמיד מזג האוויר ביעד החופשה באותה תקופה מתאים לאווירת חופשה ולאטרקציות השונות בו. אספנו עבורכם המלצות לזמנים בהם כדאי לבקר במדינות שונות בעולם.

חופש זה לא רק עניין של קיץ. נכון שזה מסונכרן עם לוח החופשות של הילדים, ובכלל בקיץ יש פחות סיכונים הכרוכים במזג אוויר (נסו פעם לטייל עם הילדים בגשם שוטף... לא להיט), אבל זה לא אומר שאי אפשר לצאת לחופשת חורף. זכרו שחורף בישראל הוא קיץ במקומות אחרים וקיץ ישראלי הוא חורף של ממש ביבשות אחרות, כך שעונות השנה הן עניין יחסי, ואפשר להתאים את מועד הטיול ליעד. למעשה, לא סתם יש "עונות מומלצות" לטיול במקומות שונים בעולם. רובן נגזרות ממזג האוויר והאפשרות שהוא נותן לכם למצות את המיטב מהטיול שלכם, הן בגזרת הטיולים והן בגזרת האטרקציות הפעילות, שכמובן רבות מהן נסגרו בעונות הקרות והגשומות. אז לאן נוסעים, ויותר חשוב – מתי נוסעים? בואו נגלה.

החורף מתחיל בישראל? זה הזמן לעלות על מטוס לדרום אמריקה

אם אתם נמנים עם אלו שהגשם משבש להם לרעה את מצב הרוח, שלא אוהבים שקר להם, ורק מחפשים שמש וחופי ים, אנו ממליצים לכם לדבר עם הבוס על מנת להשיג חופשה בתאריכים שבין ינואר לאפריל. חודשים אלו הם הקרים והגשומים ביותר במדינת ישראל, אך בדרום אמריקה הקיץ בדיוק מתחיל. בתקופה זו תוכלו לטוס לארגנטינה וליהנות מהעושר התרבותי שיש לה להציע, לבקר בצ'ילה הייחודית והתוססת, וליהנות מהנופים של מקסיקו, פרו, וגם בוליביה. אל תוותרו על הקרנבל בברזיל, המתקיים במדינה זו בכל שנה בחודשים פברואר עד מרץ. אם אתם בירח דבש, אז קוסטה ריקה הוא היעד המושלם עבורכם, שמתאים גם לגולשים מקצועיים.

רק קחו בחשבון שחופשה בדרום אמריקה היא לא קפיצה לסופ"ש, גם בגלל הטיסה הארוכה וגם בגלל המדינות הענקיות ששוכנות בשטחה. זו חופשה שדורשת במינימום של המינימום שבוע עד 10 ימים, וממש רצוי לזלוג לכיוון השבועיים ומעלה. בקיצור, אם אין לכם בעיה של ימי חופשה ואתם ביחסים טובים עם הבוס, קחו לעצמכם חופשת חורף איכותית בדרום אמריקה, שהיא בעצם חופשת קיץ.

חורף במזרח

אם הנופים של המזרח יותר מושכים לכם את העין, תוכלו לבקר בחודשי החורף במזח אסיה. בהודו למשל אפשר ליהנות מהחלקים הדרומיים במדינה: מהחופים הייחודים של גואה, מהסדנאות הייחודיות של הכפרים בה, מהמקדשים היפיפיים ולחוות את הפשטות שיש במדינה זו. צפון וייטנאם ידועה בשל שדות האורז הבלתי נגמרים שלה ורכסי ההרים הגבוהים, עליהם אפשר לצאת לטרקים משגעים. בהאנוי, הלוא היא העיר הגדולה. תוכלו ליהנות מתפירת בגדים בהתאמה אישית ובמחירים זולים במיוחד.

אל תפספסו ביקור בתאילנד המיוחדת – שם העונה היבשה היא בין החודשים נובמבר ואפריל, בכל חלקי המדינה. בצפון תאילנד תוכלו לבקר בעיר צ'אנג מאי התוססת מצד אחד, אך המלאה בטבע ובג'ונגלים מסביבה מצד שני, וגם בעיירה פאי שאין שני לשקט ושלווה בה. בדרום תאילנד תוכלו לבקר באיים הייחודים ששמם יצא למרחקים ומהווים וקדי תיירות ועניין למטיילים רבים מכל העולם: קו פי פי, קו פנגן, קו סמוי, קו טאו ועוד רבים. באיים אלה תוכלו ליהנות מטיולי יום לצד צלילות ייחודיות, מחופי ים שלווים במיוחד, מאטרקציות ימיות ויבשתיות, מסיבות וחיי ללילה, שווקים וגם מקריאה של ספר טוב לצד שייק פירות מרענן. אל תפספסו ביקור בעיירה קאו סוק בעלת הנוף הייחודי, ואם אתם ממטיבי הלכת תוכלו גם לישון על האגם שבשמורת הטבע בעיירה, וליהנות מחוויה שתיצרב לכם בזיכרון לאורך זמן.

גם טיול למזרח, כמו לדרום אמריקה, הוא טיול שעשוי לכלות את מכסת ימי החופשה השנתית שלכם. הטיסות קצת יותר קצרות, אבל איך אפשר למצות את איי תאילנד בפחות מ-10 ימים? אם כבר התארגנתם מראש, השקעתם כסף ותכננתם טיול כמו שצריך, הקדישו לו את הזמן הדרוש כדי ליהנות ממנו כמו שצריך.

אביב הגיע – החופש בא

במידה ותרצו לחוות את חג הפסח במקום אחר ולא סביב שולחן החג של סבתא, תוכלו לעלות על מטוס לסין או לסרי לנקה, בהם ביקור בחודשים אפריל עד יוני נחשב למומלץ ביותר. סין היא מדינה בעלת מגוון מאכלים ייחודיים, תרבות עשירה, אומנות מהפנטת, היסטוריה מעניינת, וגם טבע יפיפה של יערות גשם. אל תפספסו ביקור בעיר הגדולה שאנגחאי ואת מה שיש לה להציע. בסרי לנקה תיהנו מההר הקדוש מיהינטלה, מבית המחסה לפילים היתומים, ומאתרים נוספים מפורסמים. בחודשי האביב אפשר לבקר גם בצפון הודו, במקומות כמו ניו דלהי, עיר הבירה, בטא'ג מאהל הפופולארי, וגם בעיר דרמסלה.

לשמחתנו, לוח השנה העברי סידר לנו את חול המועד, שברוב המקומות הוא זמן לגיטימי לקחת חופש, ובחלק מהם אפילו לא כל ימי החופש הם על חשבון העובד. משום שמדובר בשבעה ימים, יש סיכוי טוב שהם מתחברים לסוף שבוע בתחילתם או בסופם, ואפשר "לעגל" אותם לאחד הצדדים ובמספר מועט יחסית של ימי חופשה להרוויח חופש של 10 ימים לפחות באחד מהיעדים הנהדרים הללו.

יציאת מצרים

בחודשים ספטמבר עד נובמבר, כלומר בחודשי הסתיו, וגם בעונת הקיץ (למרות שחם מאוד), ביקור בחצי האי סיני הוא הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות עבור עצמכם, שכן מזג האוויר בסיני בחודשים אלו הינו אידיאלי. נכון בקיץ חם מאוד, אבל שום דבר שטבילה בים או בבריכה לא יפתרו בשעות היום. בערבים נעים מאוד, בהרבה ימים יש בריזה מן הים, וכיף להסתובב או לשקוע מול ספר על ערסל או מזרן. בחודשים הפחות חמים תוכלו ליהנות משמש נעימה שלא תחמם אתכם בחוזקה. בשעות הערב אפילו קריר (בכל זאת מדבר), כך שמומלץ להביא משהו ארוך ללבוש.

חופשה בסיני מציעה מגוון של אפשרויות – יש בסיני מלונות יוקרה, מלונות למשפחות, מלונות לזוגות, וגם אפשרות לישון בחושות על הים. אפשר לנסוע לדהב או לשארם וליהנות ממגוון של אטרקציות לכל המשפחה, ואפשר להיזרק על החוף בחוויה אותנטית, וליהנות מהשקט והשלווה שמהווים ניתוק מושלם מן המציאות. ישנם גם אתרי צלילה רבים בסיני, שמהווה גן עדן לצוללנים מכל העולם, כך שאם זה הקטע שלכם, סיני מציעה את החוויה הזו במלואה.

לא משנה מתי ולאן תיסעו – זכרו שהעיקר זה ליהנות ולצבור חוויות. קחו דברים בקלות, תנו למציאות להתרחש לידכם ופשוט תהיו ברגע. חופשה נעימה.

תפריט נגישות אתר

חדש באתר היידפארק

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר היידפארק💝