בריאות ורפואה

כיצד לבחור הליכון למבוגרים?

הליכון למבוגרים

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

במידה ואתם סובלים מנכות ברגל או חוסר יציבות בהליכה, תוכלו להיעזר בהליכון.
איך תדעו שאתם בוחרים את ההליכון המתאים עבורכם?
אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאה.

הכתבה בשיתוף עם מכל הלב - עסק לשיווק ציוד רפואי.

הליכון - האביזר שהולך איתכם לכל מקום

הליכון לא משמש רק לצורך תנועה בבית, אלא הוא גם משמש לביצוע פעולות כמו, קימה וישיבה וכמובן שניתן גם להשתמש בו כאשר נמצאים מחוץ לבית וכל זאת מבלי להיעזר בכיסא גלגלים מסורבל. יש כל מיני סוגים של הליכונים, כאשר המכנה המשותף לכולם הוא קלות תנועה ונוחות.

כמה מילים על הנוחות שיש בשימוש בהליכונים

היא באה לידי ביטוי בתכונות ארגונומיות שיש בהליכון עצמו. לדוגמה, כיוון על פי גובה, מרחק שיש בין הידיות וציפוי נקודות האחיזה בספוג איכותי ורך (הספוג מסייע למניעת החלקה ומונע כאבים ועייפות בפרק כף היד).

כמה מילים על קלות התנועה שההליכונים מאפשרים

תודות להליכון, קשישים יכולים לנוע בצורה קלה וגם בטוחה. ההליכונים מתקפלים ונכנסים בקלות לכל תא מטען. כמו כן, הגלגלים המחוברים אליהם גורמים לקשיש להתאמץ כמה שפחות להנות מהליכה חלקה ובטוחה. הליכונים מגיעים בכל מיני סוגים ויש הליכונים עם 2 גלגלים מובנים ויש כאלה המגיעים גם עם 3 או 4 גלגלים מובנים.

כמה מילים על התאמת ההליכון לסגנון החיים של הקשיש

הליכונים המזוהים בשם "רולטורים", מגיעים עם 3 או 4 גלגלים. הם חוסכים המון מקום וחלקם מצוידים עם שק מיוחד המאפשר לאחסן בהם טלפון, תיק אישי ואפילו קניות. כמו כן, יש גם דגמים של הליכונים המגיעים עם כיסא מרופד מתקפל. אם הקשיש נמצא במקום בו אין כיסא בנמצא,
הוא יכול להשתמש בכיסא המתקפל שמותקן על ההליכון.

שאלות ותשובות בנושא הליכונים

ריכזנו לכם שאלות ותשובות שיעזרו לכם לקבל מידע נוסף על ההליכונים שיש בשוק:

האם יש הבדל בין הליכון לרולטור?

התשובה היא כן. הליכון מגיע עם 2 גלגלים שהינם בעלי קוטר קטן יחסית. הם מאפשרים תנועה איטית ומוגבלת. הליכון מיועד לפעילות בתוך סביבת המגורים. מנגד, יש את הרולטור. ניתן להשתמש בו לפעילות בתוך סביבת המגורים ומחוץ לה. הוא מגיע עם 3 או 4 גלגלים שהינם בעלי קוטר גדול יחסית. הם מאפשרים תנועה נוחה וללא כל מגבלות. כמו כן, רולטורים מגיעים עם מעצורי יד. הדבר מאפשר שליטה בגלגלים.

האם יש כמה סוגים של הליכונים?

התשובה היא כן. יש הליכון מתקפל, הליכון קבוע, הליכון אמות והליכון נמוך או גבוה במיוחד.

מה ההבדל בין הליכון קבוע להליכון מתקפל?

ההבדל המרכזי הוא נוחות האחסון. את ההליכון המתקפל, אפשר לקפל בקלות ולאחסן בכל מקום בבית או בתא המטען של הרכב. הליכון קבוע הוא יותר מגושם ולא נוח לאחסון. כמו כן, יש גם הבדל בממדים של ההליכון. במידה ומדובר על הליכון מתקפל, רוחב ההליכון שווה מקדימה וגם מאחורה. במידה ומדובר על הליכון קבוע, הוא רחב בחלקו האחורי וצר יותר בחלקו הקדמי.

מה ההבדל בין רולטור עם 3 גלגלים לרולטור עם 4 גלגלים?

רולטור 3 גלגלים יהיה צר יותר, נוח לאחסון ונוח לקיפול. מה שכן, הוא גם יהיה פחות יציב מרולטור 4 גלגלים. דבר נוסף הוא שרולטור 4 גלגלים מגיע עם מושב. הדבר מקנה נוחות מירבית לכל מי שעושה בו שימוש.

האם אפשר להוסיף אביזרים להליכון או לרולטור?

התשובה היא כן. בחנויות המתמחות אפשר למצוא סל להליכון ורולטור, פנס שאפשר להצמיד וכך לנוע בבטיחות גם בשעות הערב, גומיות ועוד.

תפריט נגישות אתר