משפחה וקהילה

טיפים חשובים לתכנון הבית

תכנון הבית

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

בעזרת הטיפים שלנו, תוכלו לתכנן את הבית שלכם בצורה הטובה והחכמה ביותר.
הכתבה בשיתוף עם חברת תכנון אדריכלי שירי פרץ.

טיפ מס' 1 - התחשבו במצב המשפחתי שלכם

ענו על שאלות כמו כמה אנשים יתגוררו יחד בבית, האם אתם שוקלים להרחיב את המשפחה, האם הילדים כבר בוגרים ובקרוב יעזבו את הבית ועוד. כל השאלות הללו יעזרו לכם לתכנן את הבית בהתאם לצרכים שלכם.

טיפ מס' 2 - שימו לב לאורח החיים שלכם

חשבו באיזה חדר אתם מבלים יותר או פחות שעות בבית, מה הייתם משנים וכו'. כמו כן, בדקו היכן הילדים אוהבים להיות או היכן הם מכינים שיעורי בית. חשבו גם האם אתם אוהבים לארח או להתארח. התשובות לכל השאלות הללו יובילו אתכם לתכנון המוצלח והנכון עבורכם.

טיפ מס' 3 - תכנון הכניסה לבית

אפשר לתכנן שביל ארוך שיעבור דרך גינה פורחת וצבעונית ואפשר גם לתכנן כניסה מהירה לבית. כמו כן, חשבו גם על רוחב הדלת. הוא יתרום רבות לנראות הכללית ולעיצוב הפנים. האם תרצו דלת עם כנף אחת או עם שתי כנפיים וכו'.

טיפ מס' 4 - מספר קומות

מומלץ לחשוב היטב על מספר הקומות שיהיו בבית. אם תהיה כמות גדולה מדי, הרי שהדבר עשוי להעיק עליכם. כמו כן, במידה ואכן אתם מתכננים כמה קומות, מומלץ שתבדקו מהי הנגישות הנדרשת מכל חדר לחללים המרכזיים בבית כמו הסלון והמטבח. חשבו גם האם יש לכם צורך בקומת מרתף והאם המטרה היא להשכיר את הקומה הזאת בהמשך או להסב אותה למקום בילוי עבור הילדים. אגב, כאשר בונים בית עם קומות, יש צורך בגרם מדרגות. יכול להיות שבכלל לא יתאים לכם מדרגות בבית ועל כן, נמליץ לכם לבנות בית עם מפלס אחד.

טיפ מס' 5 - מספר חדרים

האדריכל ומעצב הפנים לא יודעים כמה חדרים אתם באמת צריכים. מי שכן יודע הוא אתם בלבד. תוכלו ללכת על פי התכנון הרגיל והוא חדר לכל ילד. החדר יכיל ריהוט כמו, מיטה, ארון, שולחן ותהיה בו גם פינת משחקים. כמובן אם גודל הבית לא מאפשר לכם לעשות חדר לכל ילד, תמיד תוכלו לתכנן חדר אחד עבור שני ילדים.

טיפ מס' 6 - חדרי אמבטיה

ביחידת ההורים, מומלץ שיהיה חדר אמבטיה. כמו כן, אפשר לבנות חדר אמבטיה מרכזי שישמש את הילדים. רק שימו לב שבחדרי האמבטיות יהיו פתחים גדולים וגם חלונות חיצוניים. כמו כן, מומלץ שלא תחסכו על שום אלמנט הקשור לאינסטלציה של חדר האמבטיה.

טיפ מס' 7 - חדר הורים

מומלץ לתכנן חדר הורים גדול ומרווח וגם מפנק. אין ספק בכלל שמגיע לכם להתפנק אחרי כל העבודה הקשה. כמובן שגם חדר אמבטיה יהיה הכרחי בחדר ההורים. על מנת לחסוך במקום, תוכלו להתקין מקלחון מעוצב במקום אמבטיה. כך גם יישאר לכם מקום לאחסון בחדר האמבטיה.

טיפ מס' 8 - אחסון

למשפחה מודרנית ממוצעת, יש כמות ציוד גדולה. הציוד כולל צעצועים, בגדים, קלסרים של חשבונות ועוד. על כן, קחו בחשבון את פתרונות האחסון. תוכלו לתכנן ארון שיהיה במסדרון או במידה ויש מקום, תוכלו גם לתכנן חדר ייעודי שישמש עבור האחסון של כל הפריטים שלכם.

טיפ מס' 9 - מיזוג

אפשר לבחור במזגן מרכזי או מיני מרכזי ואפשר גם לבחור להתקין מזגן עילי בכל חדר.
אין פה נכון או לא נכון. במידה והחלטתם על מזגן מרכזי, קחו בחשבון שיהיה צורך לעשות הנמכות תקרה. את כל נושא המיזוג, הכניסו גם כן לתקציב שלכם.

טיפ מס' 10 - חניה

מומלץ לתכנן חניה נוחה. ההמלצה היא מינימום 5 מטר אורך ו-3 מטר רוחב לכל רכב.

טיפ מס' 11 - הסלון

אחד החללים המרכזיים בכל בית. מומלץ שיהיו בו חלונות גדולים וכך ייכנס הרבה אור טבעי.
כמו כן, מומלץ גם לדאוג להצללה באמצעות ווילונות. אפשר גם להוסיף כל מיני פריטי טקסטיל שיקפיצו את העיצוב כמו, כריות נוי, שטיחים וכו'.

טיפ מס' 12 - המטבח

אי אפשר בלי מטבח. גודל המטבח וכמו כן התקציב הכספי שתשקיעו בו, יהיו בהתאם לאפיון שלכם.

אתם גם תוכלו להחליט האם תרצו מטבח פתוח, סגור או מקביל. כמו כן, תכננו את המרחק שיהיה מהמטבח לפינת האוכל ובדקו שאכן מדובר על מרחק סביר.

טיפ מס' 13 - סגנון העיצוב

מומלץ שתראו כל מיני סגנונות עיצוב ותראו לאיזה סגנון אתם מתחברים. את הסגנון שאהבתם, תוכלו ליישם בבית שלכם. יש כל מיני סגנונות עיצוב בהם, סגנון מודרני, סגנון כפרי, תעשייתי ועוד. אם אתם לא בטוחים לגבי הסגנון, תמיד תוכלו להתייעץ עם איש מקצוע כמו מעצב פנים או אדריכל.

תפריט נגישות אתר