בריאות ורפואה

זו הסיבה שבגללה אסור לכם לוותר על מכשירי שמיעה

Person Adjusting Hearing Aid

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

אובדן שמיעה יכול להיות חוויה קשה ומתסכלת, ואנשים רבים הנאבקים בה פונים להרכבת מכשירי שמיעה כפתרון. מכשירים אלו מגבירים את הסאונד ויכולים לשפר מאוד את יכולתו של המשתמש לתקשר ולהשתתף בפעילויות יומיומיות. עם זאת, אנשים מסוימים עשויים לבחור שלא ללבוש את מכשירי השמיעה שלהם, בין אם בגלל אי ​​נוחות, חשש מסטיגמות חברתיות או סיבות אחרות. להחלטה זו יכולות להיות השלכות חמורות על בריאותם ורווחתם הכללית.

מהן אותן השפעות?

  1. אחת ההשפעות המיידיות של אי שימוש במכשירי שמיעה כאשר כן יש בהם צרך היא הקושי בתקשורת. ללא ההגברה המתאימה, אנשים עלולים להתקשות בהבנת הדיבור של אחרים במהלך שיחה, מה שיוביל לאי הבנות ובלבול. זה יכול להיות מתסכל במיוחד כשמדובר על מצבים חברתיים, שבהם האדם עלול להרגיש מבודד ונשאר מחוץ למעגל.
  2. אי שימוש במכשירי שמיעה יכול גם להוביל לירידה קוגניטיבית. מחקר שפורסם בכתב עת בתחום מצא שאנשים עם ליקוי שמיעה שלא השתמשו במכשירי שמיעה היו בסיכון גבוה יותר לפתח דמנציה וירידה בתפקוד הקוגניטיבי בהשוואה לאלו שכן השתמשו בהם. סביר להניח שהסיבה לכך היא שהמוח צריך להשקיע יותר משאבים כדי לעבד ולהבין צליל ללא עזרת מכשיר שמיעה, ואותם משאבים נלקחים מתפקודים אחרים.
  3. השפעה שלילית נוספת של אי שימוש במכשירי שמיעה היא התדרדרות בבריאות הגופנית הכללית. מחקרים הראו שאובדן שמיעה לא מטופל עלול להוביל לסיכון מוגבר לנפילות או פציעות, מכיוון שהאדם לא יוכל לשמוע סכנות פוטנציאליות בסביבתו. נוסף על אלו, זה יכול גם להוביל לסיכון מוגבר למצבים של דיכאון וחרדה, כיוון והאדם עלול להרגיש מבודד ומתוסכל בשל חוסר יכולתו לתקשר ביעילות.

אי שימוש במכשירי שמיעה בזמן הצורך בהם עלולה להיות החלטה בעלת השלכות חמורות על הבריאות והרווחה הכללית של האדם. זה יכול להוביל לקשיים בתקשורת, לירידה קוגניטיבית ולירידה בבריאות הגופנית. סובלים מירידה בשמיעה מוכרחים לשקול את היתרונות של שימוש במכשירי שמיעה ולחפש את הטיפול המתאים לצרכיהם.

הנה קצת רקע על מכשירי שמיעה

מכשירי שמיעה הם פתרון יעיל למי שמתקשים לתקשר ולהשתתף בפעילויות יומיומיות בשל לקות השמיעה שלהם. אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של הרכבת מכשירי שמיעה הוא השיפור באיכות החיים. מכשירים אלו מאפשרים לאנשים עם אובדן שמיעה להבין ולתקשר טוב יותר עם אחרים, מה שמוביל ליחסים קרובים יותר עם בני משפחה וחברים. הם יכולים גם לעזור בביצועים בעבודה ובאינטראקציות חברתיות, כמו גם להפחית תחושות של בידוד ותסכול שחווים לעתים קרובות אנשים עם אובדן שמיעה.

כדי להתאים מכשירי שמיעה למשתמשים מומלץ לפנות לגורם רפואי מקצועי מוסמך שידע להמליץ ולהרכיב את המכשירים הטובים והנכונים ביותר בהתאם לצרכים המשתנים של כל אחד.

הנה קצת רקע על מכשירי שמיעה

תפריט נגישות אתר

חדש באתר היידפארק

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר היידפארק💝