חוק, משפט וממשל

איך לבחור עורך דין טוב בפריפריה?

איך לבחור עורך דין

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

עורכי דין הם אחד מאנשי המקצוע החשובים ביותר בחברה שלנו. הם מספקים לנו הרבה עזרה וסיוע בכל הנוגע לצרכים המשפטיים שלנו. ככזה, חשוב שנמצא עורך דין טוב שייצג אותנו כשאנחנו צריכים אותו.

ישנן דרכים רבות בהן תוכל למצוא עורך דין טוב. דרך אחת היא לבקש המלצות מחברים ובני משפחה. דרך נוספת היא לחפש עורכי דין בגוגל או במנועי חיפוש אחרים. לבסוף, אתה יכול ללכת לבית המשפט המקומי שלך ולבקש הפניות מאנשי הצוות שלהם.

באזורים של הפריפריה בד”כ יותר קשה למצוא את העורך דין המתאים, לדוגמה אם אתם גרים בעיר כגון כרמיאל, אתם יכולים לחפש עורכי דין בערים גדולות שהם באזור או אפילו להדרים קצת לכיוון חיפה, או לחפש עורך דין בכרמיאל עצמה, כאן אבל תצטרכו לחקור קצת יותר ולראות האם העורך דין הזה עונה על הדרישות והציפיות שלכם

איזה עורך דין אתה צריך?

בבחירת עורך דין יש הרבה פרמטרים שיש לקחת בחשבון. חשוב להבין את סוגי עורכי הדין השונים, מה הם עושים וכמה הם גובים.

סוגי עורכי דין:

  • עורך דין פלילי: עורך דין המתמחה במשפט פלילי ומעמיד לדין אנשים שביצעו פשעים.
  • עורך דין אזרחי: עורך דין המתמחה במשפט אזרחי ונלחם למען יחידים בבית המשפט נגד מי שביצע נגדם עוולות.
  • עורך דין נזקי גוף: עורך דין המתמחה בדיני נזקי גוף ועוסק במקרים הקשורים לתאונות או פגיעות.
  • עורך דין משפחה: עורך דין המתמחה בדיני משפחה ומטפל בעניינים משפטיים הכרוכים במשפחה כגון גירושין, משמורת ילדים, אימוץ וכו'.
  • עורך דין תאגידים: עורך דין המתמחה בתאגידים וחברות ענק.

כשאתה מחפש עורך דין, תחילה עליך להבין באיזה סוג משפט הם מתמחים. זה יעזור לך לצמצם את החיפוש ולוודא שעורך הדין מוסמך לטפל בתיק שלך. כדאי גם לשאול על שכר הטרחה שלהם מראש כדי שתדע כמה כסף תצטרך להוציא על שירותים משפטיים. לבסוף, ודא שלאדם שאתה שוכר יש ניסיון בטיפול במקרים דומים לשלך וזכה בהם בעבר.

הבנתי איזה עורך דין אני צריך - מה עכשיו?

לאחר שהבנו איזה עורך דין אנחנו צריכים - זה הזמן לאתר אחד - אז שאלתם חברים, משפחה, חקרתם ברשתות החברתיות ואפילו עשיתם חיפושים בגוגל - בסופו של דבר ההמלצה היא לראות חוות דעת של לקוחות אמיתיים, להסתכל על פסקי דין שעורכי הדין של המשרד היו מעורבים, לראות את ההצלחות שלהם והאם הם ניצחו בתיקים שהם ייצגו - עדיף בתיקים שדומים לזה שלכם. 

ועכשיו השלב הבא - דברו עם העורך דין - כדאי לעשות שיחה מקדימה (גם אם היא בתשלום) לראות מה הציפיות, מה הוא יוכל לתת לכם, כיצד הוא יכול לעזור ולייצג אתכם, כדאי לראות שיש חיבור ראשון בטלפון לפני הפגישה. לאחר שאתם רואים שיש חיבור ביניכם גם בטלפון, זה הזמן לקבוע את הפגישה ולבוא עם כל החומר, חשוב להבין - זה שאתם נפגשים עם עורך דין לא אומר שאתם חייבים לקחת אותו, מותר לכם להתייעץ עם אחד אחר או לבדוק אפשרויות אחרות במידה ואתם חושבים שהוא יקר מידי או לא ממש יכול לעזור לכם (את המחיר כדאי לבדוק לפני הפגישה, לפחות טווח). 

יש עורכי דין שמלווים את הלקוחות שלהם מההתחלה ועד הסוף, תומכים בהם גם במצבים הנפשיים במהלך התהליך הארוך והמתיש ויש כאלה שדואגים לשמור על מרחק ולהביא רק את הפן המקצועי. תבינו ותדעו מה אתם באמת רוצים ואיך אתם רואים ורוצים את התהליך ועל פי זה תבחרו את העורך דין שלכם.

תפריט נגישות אתר