משפחה וקהילה

כל מה שצריך לדעת על החלפת מצבר

מצבר לרכב

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

המצבר ברכב הינו אחד מהרכיבים החשובים ביותר, ללא המצבר תקבלו בעצם קופסה מפח שלא שווה הרבה…. המצבר הוא הסוללה של הרכב, הוא מפעיל את כל הרכיבים ברכב. בעיות במצבר יגרמו לתופעות מסויימות ברכב מגמגום, חוסר כוח ועד השבתה מוחלטת של הרכב. אז מתי צריך להחליף מצבר? איך עושים את זה? ואיך בוחרים את המצבר הנכון? כל המידע כאן.

איך יודעים שהמצבר הולך לשבוק חיים?

ישנן דרכים שיכולות לעזור לך לזהות האם יש בעיה במצבר. ישנן רכבים שכבר מותקנת בהן מערכת מיוחדת שיכולה להתריע לך במידה ויש בעיה במצבר, או להציג איזה נורית אזהרה לפני שהוא הולך לעולמו.

אם אין לכם מערכת כזאת, אז תוכלו לשים לב לתופעות הבאות שיכולות לקרות עקב מצבר תקול:

בעיה בהאצה - אתם לוחצים על הגז אבל הרכב לא מאיץ - יכול להיות בעית כוח במצבר (יכול להיות גם תופעות אחרות כמו סתימה במערכת הדלק). 

הרכב לא סוחב בעליות - גם יכול לקרות כי אין לו כוח.

מערכת האזעקה שלכם מתחילה להשתגע - לצפצף בלי סיבה - או שהרכב פתאום ננעל סתם או נפתח סתם.

על מנת להיות בטוחים שהבעיה במצבר כדאי להצטייד במכשיר מדידת מתח שיתן לכם אינדיקציה יותר טובה.

איך לבחור מצבר לרכב?

אז הבנתם שהמצבר שלנו הולך לשבוק, או שהוא כבר שבק ואתם תקועים בלעדיו. מה עכשיו?

קודם כל אתם צריכים לדעת את גודל הסוללה שאתם צריכים, הקיבולת שלה וכמובן התקציב שלכם. תעשו חיפוש באינטרנט ותראו איזה מצברים מומלצים ואת המחירים שלהם. דבר שמאד חשוב בתחום המצברים הוא האחריות - לראות כמה אחריות יש לכם על המצבר ואיך מממשים אותה - באילו תנאים, לפעמים אחריות טובה יכולה לחסוך לכם הרבה מאד כסף בהמשך.

את האחריות נותנת החברה של המצבר - לעיתים גם המוסך המתקין, את כל הדברים הללו צריך לדעת.

האם להתקין לבד או ללכת למוסך או חשמלאי רכב?

שאלה טובה שרק אתם יכולים לענות עליה - החלפת מצבר יכולה להיות מאד מאתגרת - האם אתם יודעים לעשות את זה לבד? לא כולנו טכניים ומסוגלים לבצע זאת - ישנם רכבים שהמצברים מותקנים בין צינורות נוספים של הרכב והגישה אליהם לא אידיאלית - אם אתם רואים שאתם מסתבכים או שזה ממש לא בשבילכם - כדאי ללכת לחשמלאי רכב או למוסך כדי לעשות את זה - הכמה גרושים שתשלמו יחסכו לכם את הבעיות אחר כך. 

האם לקנות מצבר משומש או חדש?

גם כאן השאלה היא שאלה תקציבית - לרוב נמליץ מצבר חדש, אך לא תמיד, ישנם מצברים משומשים שיכולים להחזיק מעמד שנים, הכל תלוי בטיב השימוש וגודל ההשקעה. גם אם אתם רוכשים משומש - תסתכלו מה טיב האחריות שאתם מקבלים עליו.

לקנות את המצבר לבד או דרך ניידת שירות?

היום לרוב הביטוחים יש שירות שנותן שירות דרך לתיקונים אם אתם נתקעים. לפעמים כדאי לשלם עוד כמה גרושים על מנת שיבואו עד אליכם ויחליפו לכם את המצבר במקום - קחו בחשבון ברוב המקרים בשירות הזה תשלמו מחיר גבוה על המצבר. אם יש באפשרותכם להניע את הרכב עם כבלים או לפרק את המצבר ולהגיע למוסך או לחשמלאי - רוב הסיכויים שהחור בכיס יהיה קטן יותר… בסופו של דבר השירותי דרך האלה רוצים להרוויח והם מרוויחים על המחיר של המצבר עצמו. אז גם את זה כדאי לקחת בחשבון לפני שמזמינים את השירות של הביטוח.

תפריט נגישות אתר