דיגיטל

איך בוחרים עורך דין בעידן האינטרנט?

עורך דין באינטרנט

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

כיום, יש המון עורכי דין שפועלים בישראל. הם מפרסמים את עצמם ולכל אחד מהם יש אתר מרשים עם המון מידע וגם תמונות נאות. השאלה היא מי מהם מקצועי יותר ומי באמת יעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר. על כן, ריכזנו לכם כללים שיעזרו לכם לבחור את עורך הדין המתאים עבורכם.

כלל מס' 1 - חפשו עורך דין מומחה לתחום בו עוסקת התביעה

לדוגמה, אם פיטרו אתכם מהעבודה ללא תשלום פיצויים או אם פיטרו אתכם מטעמי אפליה עקב גילכם, אז עליכם לפנות לעורך דין מומחה לדיני עבודה כמו עו"ד דיני עבודה אורנה שמריהו.
דוגמה נוספת היא במקרה שאתם מוכרים את הדירה שלכם, אז תצטרכו לפנות לעורך דין מומחה לתחום מקרקעין ונדל"ן. עליכם תמיד לפנות לעורך הדין שיש לו מומחיות בתחום. אל תפנו לעורך דין שמומחה בכמה תחומים, אלא העדיפו לזה שיש לו מומחיות בתחום אחד.

כלל מס' 2 - מידע על עורך הדין

מומלץ מאוד להיעזר ברשת האינטרנט ולקרוא מידע על עורך הדין. תוכלו להיכנס לאתרי האינטרנט שלהם ולבדוק מה הניסיון ומהם תחומי העיסוק העיקריים שלהם. כמו כן, אפשר גם להיכנס לפורומים העוסקים בתחום המשפט ולהתרשם מהתשובות שניתנות על ידי עורך הדין. כמובן, שיש גם לקרוא המלצות על עורכי הדין. ניתן להזין את שם עורך הדין בגוגל ולקרוא את ההמלצות בכרטיס העסק. כמו כן, אפשר  גם לקרוא המלצות בדף העסקי בפייסבוק וגם באתר האינטרנט שלו.

כלל מס' 3 - מתמחה או עורך דין ותיק ומנוסה?

אם קבעתם פגישה עם עורך הדין, יש לוודא איתו האם הוא זה שיטפל בתיק או שיטפל עורך דין אחר בתיק או אולי מתמחה. כמו כן, במידה ואכן מתמחה יטפל בתיק, יש לשאול האם יהיה פיקוח על עבודתו. זה הזמן גם לומר שמומלץ שלא להתפתות ולהאמין לכל מיני יעדים שהינם לא הגיוניים כמו סיום התיק המשפטי במהירות. הרי זה ידוע שיש לא מעט עורכי דין שיאמרו הכל ללקוחות שלהם והעיקר שאלה ישכרו את שירותיהם.

כלל מס' 4 - כימיה עם עורך הדין

כדאי מאוד שתהיה כימיה טובה עם עורך הדין שאתם בוחרים. יכול להיות מאוד שקראתם עליו המלצות והתרשמתם לטובה אבל בפועל, בפגישה שהייתה עימו, ראיתם שאין ממש כימיה.
במצב זה, מומלץ שלא להמשיך את ההתקשרות ולחפש עורך דין אחר.

כלל מס' 5 - תשלום שכר טרחה

אין ספק שבשביל שירות טוב, צריך גם לשלם. קחו בחשבון שעורך דין מתחיל יגבה שכר טרחה נמוך יותר מעורך דין וותיק ומנוסה. כאן נציין דבר חשוב, שכן כל עורך דין רשאי לגבות את שכר הטרחה הנראה לו וזאת בהתאם למוניטין שלו, לניסיון וכמובן לשיקול דעתו. 

תפריט נגישות אתר