נדל״ן והשקעות

מהי בנייה ירוקה ואיך היא יכולה לחסוך לנו כסף?

בנייה ירוקה

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

בשנים האחרונות, אפשר לראות שבניה ירוקה הפכה לפופולארית מאוד. מדובר על שיטת בנייה, בה עושים שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה וכמו כן המטרה העיקרית היא חיסכון באנרגיה ובמשאבי טבע. אז מהי בנייה ירוקה, מהם היתרונות של השיטה, כמה כסף היא עולה וכמה כמה היא יכולה לחסוך, על כל אלה ועוד נפרט במאמר הבא.

מה זה בנייה ירוקה?

שיטת בנייה המשלבת תכנון, בנייה ותפעול חסכוני. אחת החברות המובילות בישראל בתחום היא חברת א.ב.ד בניה ירוקה. להלן פירוט לגבי כל אחד מהמרכיבים של השיטה:

  • תכנון - כאשר התכנון נעשה בצורה נכונה, הרי שאפשר לנצל את אנרגיית השמש על מנת לחימום בחורף לשמירה על טמפ' אידיאלית בתוך המבנה. כמו כן, אפשר גם להנות מאוורור טבעי לאורך הקיץ וכך בסופו של דבר, יידרש גם שימוש מזערי במזגנים. כמו כן, בשלב התכנון, יש גם תשומת לב לנושא התאורה הטבעית וכך אפשר לחסוך בתאורה מלאכותית.
  • בנייה - חומרי גלם בהם משתמשים לבנייה קונבנציונאלית הם פלסטיק, בטון וסיד. אלה מגיעים ממקורות שלא מתחדשים ותהליך ההפקה שלהם פוגע בסביבה. כאשר מדובר על בנייה ירוקה, מדובר על שימוש בחומרי בנייה שהם ידידותיים לסביבה. אין שימוש בחומרים רעילים והדגש הוא על שימוש בחומרים ממוחזרים ומקומיים.
  • תפעול - בנייה ירוקה מתמקדת בשיטות שונות לשימור ומחזור אנרגיה. לדוגמה, אפשר להשתמש במי גשמים על מנת להשקות את הגינה, למקלחות, ולכביסה. האפשרות הזאת עדיין מוגבלת בישראל, כי היא דורשת אישורים מיוחדים אבל בעתיד היא בוודאי תהיה פופולארית. כמו כן, אפשר גם להתקין מערכת איסוף וסינון מים וכך לעשות שימוש חוזר במים אפורים (אלו מים שיוצאים מהכיור, ממדיח הכלים, ממכונת הכביסה ומהמקלחת).

מהו התקן הישראלי לבנייה ירוקה?

התקן כולל בתוכו מדדים שונים. לדוגמה, אנרגיה, קרקע, מים, חומרים, פסולת ועוד. הוא נכנס לתוקף בשנת 2005. התקן מבוסס על צבירת נקודות וזאת במידה ועומדים בתנאים המצוינים בתקן. לקריאה נוספת, חפשו בגוגל: תקן הבנייה הירוקה הישראלי.

כמה עולה בנייה ירוקה?

העלות היא עד 5 אחוזים מעלות הבנייה הכוללת. מה שכן, תוך עשור, אותה השקעה עודפת חוזרת לדיירים וזאת תודות לחיסכון משמעותי וגדול שיש בחשבונות החשמל והמים.

מהם היתרונות שיש בבנייה ירוקה?

יש המון יתרונות. ניתן לחלק אותם למספר היבטים בהם, ההיבט הסביבתי, הכלכלי והבריאותי. 

להלן היתרונות:

  1. שיפור איכות הבנייה בישראל.
  2. צמצום של פסולת בניין וגם הריסה וזאת על ידי מיחזור חומרי הבנייה.
  3. הפחתה משמעותית בפליטת רעלים מחומרי הבנייה.
  4. העלאת איכות החיים של התושבים. שיפור בכושר הריכוז ושיפור באיכות השינה.
  5. חיסכון בצריכת אנרגיה. חיסכון של עד 30 אחוזים בצריכת החשמל.
  6. חיסכון של 30 עד 50 אחוזים בצריכת המים.

מהם החסרונות שיש בבנייה ירוקה?

לצד היתרונות שהוזכרו קודם לכן, יש גם חסרונות והם:

  1. ייקור בעלויות הבנייה.
  2. התמודדות עם בירוקרטיה.
  3. קושי בשיפוצים ועריכת שינויים עתידיים במבנה.

תפריט נגישות אתר

חדש באתר היידפארק

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר היידפארק💝