בריאות ורפואה

מדוע טיפול IVF הוא הטוב ביותר להמשך הורות

טיפול Ivf

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

במאמר זה אנו נסביר מהו טיפול IVF, נרחיב ונעמיק בנושא פוריות, כמו כן נפרט יותר על הנושא.

הפריה חוץ גופית (IVF) היא טיפול פוריות הכולל הוצאת ביציות מהשחלות של האישה והפרייתן באמצעות זרע במעבדה. IVF משמש כדי לעזור לנשים עם בעיות פוריות להיכנס להריון. זה יכול לשמש גם כדי לעזור לגברים עם סוגים מסוימים של אי פוריות גברית. הפריה חוץ גופית נעשית בדרך כלל במעבדה על ידי אמבריולוג. האמבריולוג לוקח ביצית וזרע ומשלב אותם בצלחת מעבדה ליצירת עובר.

טיפולי הפריה חוץ גופית משמשים כאשר טיפולים אחרים לאי פוריות נכשלו או כאשר קיים סיכון מוגבר לבעיות גנטיות להתפתח אם ההריון מתרחש באופן טבעי.

תהליך הפריה חוץ גופית יכול להימשך בין שלושה לשישה שבועות. הצעד הראשון הוא שהרופא יעקוב אחר המחזור החודשי שלך, יאשר שאת מבייצת ואז ייתן לך תרופות כדי לוודא שהביציות שלך מוכנות כשהן זקוקות להן. לאחר מכן, הם יגרו את השחלות שלך עם הורמונים כך שהן ייצרו יותר ביציות מהרגיל. כאשר יש לך מספיק ביציות להליך, הרופאים יבצעו פעולה הנקראת גירוי שחלתי הכולל החדרת מחטים לכל אחת מהשחלות שלך והזרקת הורמונים להן במשך מספר ימים. לאחר השלמת תהליך זה, הגיע הזמן להחזרת ביציות - שם הרופאים משתמשים במחט כדי לחלץ ביציות בוגרות מאחת השחלות או משתיהן.

במידה ואתן חוששות או שיש לכן שאלות בנושא אל תהססו לפנות למרפאת עלמא - המומחים לפריון הריון ובריאות האישה https://ivf-clinic.co.il/

מדוע טיפול IVF הוא הבחירה הטובה ביותר

טיפול IVF הוא הבחירה הטובה ביותר עבור אנשים שרוצים ילד אך אינם מסוגלים להרות באופן טבעי. אחת הסיבות היא שיש לו את אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר של מבין כל טיפולי הפוריות. שיעור ההצלחה יכול להגיע עד 60%.

שיעורי ההצלחה של הפריה חוץ גופית מחושבים לפי מספר לידות חי במחזור. אחוזי ההצלחה גבוהים מהתעברות טבעית מכיוון שטיפול IVF כולל פרוצדורות כירורגיות, תרופות וטיפולים נוספים שיכולים להגדיל את הסיכוי להריון.

גיל האישה, ספירת הזרע של בן זוגה ואיכות הביציות שלה יכולים להשפיע על הסיכוי שלה להרות עם טיפול IVF. אם היא מעל גיל 38 או שיש לה מחזורי ביוץ לא סדירים, ייתכן שהיא לא מועמדת טובה לטיפול בIVF.

שיעורי ההצלחה הגבוהים ביותר של IVF הושגו על ידי נשים בתחילת שנות ה-30 לחייהן, עם טווח של 40-60% לנשים בגילאי 25-29.

יתרונות וחסרונות של טיפול בהפריה חוץ גופית

היתרונות של IVF:

  • זה יכול לעזור לזוגות שיש להם בעיות פוריות להביא ילדים לעולם.
  • זה יכול לעזור לאנשים שלא מצליחים להיכנס להריון בעצמם, מכל סיבה שהיא, להביא תינוק לעולם.
  • זה יכול לעזור לאנשים שחווים אי פוריות בגלל חצוצרות חסומות או בעיות אחרות באיברי הרבייה שלהם להיכנס להריון וללדת.
  • זה מפחית את הסיכון להעברת מחלות גנטיות, כמו סיסטיק פיברוזיס, לילדיהם.

חסרונות של IVF:

  • התהליך יקר ואינו מכוסה בביטוח במקרים רבים.
  • ישנם סיכונים הקשורים לתהליך כגון לידות מרובות, הריון חוץ רחמי ותסמונת גירוי יתר שחלתי (OHSS).

כיצד תדעי אם את מוכנה לטיפול IVF

הצעד הראשון הוא להבין את מטרות הפוריות שלך. אם את מתחת לגיל 35 ומנסה להרות פחות משנה, ייתכן שלא תצטרכי לראות רופא. אם את מעל גיל 35 או ניסית להיכנס להריון במשך יותר משנה, אז זה הזמן לקבוע פגישה עם הרופא שלך.

אם הרופא שלך יקבע שאת מוכנה לטיפול ivf, הוא ימליץ לך להתחיל לקחת תרופות פוריות. זה יכול לעזור לעורר את השחלות והזקיקים לקראת החזרת ביצית.

הדבר החשוב ביותר הוא שיהיו ציפיות ריאליות. אם אינך מועמדת טובה להפריה חוץ גופית, אז את אמורה לדעת זאת לפני תחילת הטיפול.

כמה תנאים שעלולים להפוך אותך ללא כשירה להפריה חוץ גופית כוללים:

  • אם יש לך היסטוריה של סרטן או מחלה כרונית אחרת
  • אם לבן הזוג שלך יש היסטוריה של סרטן או מחלה כרונית אחרת
  • אם למי מכם יש אי פוריות בלתי מוסברת
  • אם אחד מכם עבר ניתוח קודם באיברי הרבייה או בצינורות.

***מאמר זה אינו מהווה טיפול רפואי או המלצה רפואית. המידע הינו מידע כללי בלבד ואינו מחליף ייעוץ רפואי מקצועי. במידה ואתם מחפשים מענה רפואי כלשהו, יש לפנות לגורמים המוסמכים הרלוונטיים.***

מקווים שמאמר זה ענה לכם על כל השאלות בנושא טיפול IVF, מקווים שחידשנו לכם דברים שלא ידעתם לפני בנושא ושהתוודעתם לדברים שלא ידעתם לפני כן, למאמרים נוספים בנושא ובנושאים אחרים מוזמנים לבקר באתרנו.

 

תפריט נגישות אתר

חדש באתר היידפארק

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר היידפארק💝