לימודים וקורסים

לימודי תעודה או תואר ראשון אקדמי - מה כדאי?

תעודה או תואר ראשון אקדמי

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

תסכימו איתנו שאחת ההתלבטויות של צעירים היא האם להתחיל ללמוד לימודים אקדמיים או לימודי תעודה. ללימודים יש משמעות גדולה בכל הקשר לקריירה שתבוא אחר כך.
אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאת הכתבה ולהבין מהם לימודי תעודה, מהם היתרונות והחסרונות שלהם והאם אפשר לשלב גם וגם.

הכתבה נעשתה בשיתוף עם מכללת השכל - המרכז לפיתוח מקצועי.

מה זה לימודי תעודה?

מדובר על לימודים שמעניקים לבוגרים השכלה על תיכונית. הלימודים מחולקים לפי סוגי תחומים מקצועיים. לימודי תעודה פופולאריים הם מזכירות רפואית, ייעוץ משכנתאות, ניהול מערכות מידע, אימון עסקי, הנהלת חשבונות ועוד.

האם יש יתרונות ללימודי תעודה?

התשובה היא כן. יש להם כל מיני יתרונות בהשוואה ללימודי לתואר אקדמי. להלן היתרונות:

  • הלימודים הם מעשיים. במסגרת הלימודים, הסטודנטים מקבלים כלים מעשיים, שהם יכולים להשתמש בהם כאשר יסיימו את הלימודים. התעודה יכולה לקצר משמעותית את זמן ההכשרה של העובד.
  • לימודי תעודה קצרים משמעותית בהשוואה ללימודים לתואר ראשון. כאשר מדובר על לימודי תעודה, מדובר על קורסים שנמשכים מספר חודשים או שנה אחת בלבד וזאת לעומת לימודי תואר ראשון שנמשכים שלוש עד ארבע שנים. משך הלימודים משפיע גם על העלות ועל כן לימודי תעודה הם זולים יותר מלימודים לתואר ראשון.
  • תנאי קבלה שונים. בדרך כלל, תנאי הקבלה ללימודי תעודה הם פחות נוקשים מהתנאים ללימודי תואר ראשון. כך יוצא שאפשר להתחיל את הלימודים באופן מיידי ואין צורך לבזבז זמן וכסף על שיפור ציון פסיכומטרי וגם השלמה של בגרויות.

האם יש חסרונות ללימודי תעודה?

ממש כמו בכל דבר, לצד היתרונות, יש גם חסרונות והם:

  • בשוק תחרותי כמו שוק העבודה, יכול להיות יתרון לבוגר שסיים לימודי תואר ראשון בהשוואה לבוגר שסיים לימודי תעודה.
  • כאשר מסיימים תואר ראשון, אפשר להמשיך לתארים מתקדמים. כאשר מדובר על לימודי תעודה, צריך לבצע השלמות לתואר ראשון ורק לאחר מכן, אפשר להמשיך לתארים מתקדמים.
  • לימודים לתואר ראשון מעניקים השכלה כללית רחבה, התנסות בכתיבת עבודות ובכלל הלימודים מספקים כלים שלא ניתן לקבל בלימודי תעודה.

האם אפשר לשלב גם לימודי תעודה וגם לימודים לתואר ראשון?

אם קשה לכם להחליט מה לבחור, דעו שיש מוסדות לימוד אקדמיים המאפשרים לבחור לימודי תעודה וזאת מבלי להאריך את תקופת הלימודים. בסופו של דבר, הסטודנטים יוצאים מרווחים, שכן הם מסיימים את הלימודים שיש להם תואר ראשון ביד וגם יש להם תעודה.
לדוגמה, אם הסטודנט לומד לתואר ראשון במנהל עסקים, הוא גם יכול לבחור לימודי תעודה במבחר תחומים כמו: מנהל מערכות מידע, ניהול משאבי אנוש, כלכלה יישומית ועוד.

כמה מילים לסיכום...

אין ספק שמומלץ לבחור לימודים לתואר ראשון המשלבים גם לימודי תעודה. כך אפשר להנות מכל היתרונות שיש בשני סוגי הלימודים. הדבר מבטיח גם יתרון משמעותי בשוק העבודה.

תפריט נגישות אתר

חדש באתר היידפארק

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר היידפארק💝