אסתטיקה, טיפוח ויופי

השתלת שיניים היא דרך להחזיר את החיוך שלך בעזרת שיניים מלאכותיות

טיפול השתלת שיניים

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

שן מלאכותית עשויה ממתכת ומוצמדת לעצם הפה. זה יכול להיעשות באמצעות שתל או דרך גשר.

שתלים דנטליים: שיניים מלאכותיות עשויות מתכת או קרמיקה שניתן לחבר לעצם בפה באמצעות בורג טיטניום.

גשר: חיבור המשמש להשתלות שיניים להחלפת שן חסרה ולשחזור תפקוד.

שתלים דנטליים עשויים מטיטניום ומשמשים כתחליף לשיניים חסרות. הם נוצרו להיות חזקים, עמידים ופונקציונליים.

יש צורך ליצור יותר שתלים דנטליים על מנת לספק לשוק ביקוש מוגבר.

השתל הדנטלי הוא מתקן דיסקרטי, המושתל במשטחים הקשים או הרכים של השיניים שלך, שעוזר להחזיק את השן במקומה.

השתלות שיניים משמשות בדרך כלל לשיקום שיניים שנכשלו עקב עששת, שיניים שאבדו עקב טראומה או מחלת חניכיים, ונשלפו עקב התערבויות דנטליות.

סוגי השתלות שיניים

שתלים דנטליים נוצרים בתהליך של הזרקת חומר מסוגים שונים לגוף שיש לשחזר במקרה של נזק.

סוגי השתלות שיניים:

  • שתלים עשויים מטיטניום, נירוסטה וקרמיקה זירקוניה.
  • תותבות מושתלות - אלו נועדו להוות תחליפים זמניים בזמן שהשיניים הטבעיות של המטופל צומחות בחזרה.
  • תותבת מושתלת - זוהי תחליף נשלף לשן טבעית אחת לפחות משני צידי הפה (בדרך כלל העליון או התחתון).
  • תותבת שיניים קבועה - זוהי שן מלאכותית שלא ניתן להסיר מבלי לפגוע ברקמה שמסביב

בעתיד, זה יהיה הנורמה לבצע השתלות שיניים. הסיבה לכך היא התקדמות במדעי החומר ועיצוב שתלים לאורך השנים. השתלות שיניים הופכות כעת לקטנות יותר, נוחות יותר ומגוונות יותר.

הסוג המסורתי של שתלים דנטליים עדיין נמצא בשימוש עבור מטופלים שאינם מעוניינים לעבור ניתוח או אינם זכאים לקבלם. עם זאת, רופאי שיניים רבים מעדיפים להשתמש בשתלים דנטליים בעלי קצה טיטניום בשל תכונותיהם.

שתלים דנטליים מלאכותיים הם סוג של תותבת המחליפה שן קיימת ברכיב קבוע שאינו ניתן להסרה. הם משמשים הן בתותבות קבועות והן נשלפות ויכולים להיות עשויים ממתכת או פלסטיק.

מה זה שתלים דנטליים?

שתלים דנטליים מוחדרים לעצם כדי להחליף שיניים חסרות. ישנם שני סוגים של השתלות שיניים בשוק, זמני וסופי. ההבדלים בין שני סוגי השתלים הללו הם שהשתלים הזמניים דורשים גשר כדי לתמוך במיקומו עד שהוא גדל במלואו ואילו הסופיים אינם זקוקים לגשר.

השתלות שיניים: מהן?

שתלים דנטליים הם תחליפים מלאכותיים לשיניים חסרות. הם עשויים מסגסוגת טיטניום, שהיא חזקה ויציבה. ניתן להשתמש בשתלים דנטליים כדי לתמוך בשיקום של עצם הלסת או שורשי השיניים מכיוון שהם אינם מתמוססים במהירות כמו סתימות שיניים רגילות.

השתלות שיניים הן קבועות ובלתי הפיכות. לאחר הנחת השתל לתוך העצם, לא ניתן להסירו בקלות. הוא יישאר שם עד שיוסר בניתוח או באמצעים טבעיים כגון זקנה או מחלה.*

השתלות שיניים הן קבועות, וההליך נעשה בדרך כלל בשני שלבים. השלב הראשון כולל הנחת השתל לתוך עצם הלסת שלך, וזה לוקח בערך 2-3 שעות. השלב השני הוא כאשר אתה צריך לשים כתר על גבי זה. באותו זמן, הם עשויים להשתמש בכתר זמני כלשהו כדי להגן על השיניים שלך לפני הקידוח.

שתלים דנטליים הם דרך לתקן או להחליף שיניים חסרות או פגומות בכתרים דנטליים. הם מורכבים ממתכת ומחומרים אחרים, לרוב טיטניום או נירוסטה. הם יכולים להימשך בין 10-20 שנים בהתאם לצורך של המטופל האישי בטיפול והרגלי התזונה שלו.

רוצים לדעת מהי השתלת שיניים לקבל עוד פרטים תוכלו לקרוא במאמר ולהבין את יתרונות של השתלות שיניים ואיזה סוגים משתל קצר ועד כתרי זירקוניה.

איך לשמור על שיניים בריאות

שיניים בדרך כלל אובדות עקב עששת או מחלה, וחשוב לשמור על בריאותן. הודות להשתלות שיניים, שן שהוסרה יכולה כעת להיות קבועה על ידי השתלת שן חדשה בעצם הלסת.

מחלות ניווניות כגון מחלת חניכיים או מחלת חניכיים הן גם סיבות נפוצות לאובדן שיניים ולכן חשוב לא רק לטפל בשיניים אלא גם בחניכיים כדי למנוע בעיות בריאות חמורות יותר להתרחש.

שתלים דנטליים הם תחליף מיוחד לשיניים טבעיות, המספקים תחליף חזק וקבוע עם המראה והתחושה של שיניים טבעיות.

המטרה העיקרית של כל השתלת שיניים היא לעזור לך לשמור על בריאות הפה שלך ולמנוע אובדן שיניים. עם זאת, ישנם גם יתרונות רבים אחרים.

דאג לשתלים החדשים שלך עם שימוש בחוט דנטלי וצחצוח נכון מדי יום, פנה לרופא השיניים שלך כל 6 חודשים לבדיקות, והקפד להכין תוכנית חירום למקרה שהם נופלים.

המטרה העיקרית של השתלות שיניים היא לעזור לאנשים להחזיר את השיניים הטבעיות שלהם. הם יכולים גם לספק יותר יציבות ועמידים יותר ללעיסה, מכיוון שהם מוצקים ונושא חיים.

אחד המיתוסים הנפוצים המקיפים שתלים דנטליים הוא שהם לוקחים הרבה מקום בתוך הפה שלך. זה לא נכון מכיוון שעדיין יש לך מקום לשיניים אחרות לצד השתלים ולעצם הלסת שלך יש מספיק מקום להכיל אותן.

כמו בכל סוג של טיפול, חשוב לדעת על הסיכונים הכרוכים בהשתלות שיניים. אתה צריך להיות מודע אם אתה רוצה או צריך סוג מסוים של שתל עבור המצב שלך.

תפריט נגישות אתר