בריאות ורפואה

כך תטפלו בבעיות הברכיים שלכם

איך לטפל בבעיות ברכיים

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

כאבי ברכיים מהווים כאבים שכיחים ביותר הן בקרב גברים והן בקרב נשים. על אף הדעה הרווחת, הכאבים הללו עלולים להיווצר בכל גיל וגם בגילאים צעירים. מדובר על כאבים שיכולים לנבוע ממגוון רחב של סיבות, כאשר הסיבות הנפוצות ביותר הן: שחיקה של פיקת הברך, דלקות הברך או ביצוע פרוצדורות רפואיות אשר בגינן נגרם הנזק. גם פעילות ספורטיבית מואצת וללא פיקוח עלולה לגרום לכאבי ברכיים קשים. חשוב מאוד לזכור כי מלבד העובדה שכאבי ברכיים עלולים לפגוע באיכות החיים של כל אדם, הרי שאם לא מטפלים בכאבים הללו הם עלולים להחמיר. אם מדובר על כאבים קלים חשוב מאוד לנוח ולהימנע מפעילות מאומצת. ניתן גם ליטול משככי כאבים. אולם, אם מדובר על כאבי ברכיים שלא חולפים ופוגעים באיכות החיים של האדם, עליו לפנות לאורתופד מומחה לצורך אבחון ומתן טיפול מתאים. לא פעם האדם יופנה לטיפול פיזיותרפיה ייעודי לברכיים.

איך מאבחנים בעיות בברכיים?

מי שיאבחן את הבעיה שממנה אתם סובלים ובגינה נגרמים לכם כאבי הברכיים הוא אורתופד מומחה. לכן, מראש יש לברר איזה אורתופד ידוע כמומחה ומומלץ בסביבה שאתם מתגוררים בה ובקופת החולים שאתם חברים בה ואז לקבוע תור אליו. אורתופד מעין זה יעניק אבחנה למטופל הנוגעת להיקף הנזק שנגרם לו, לגורם לכאבים ולדרכי טיפול רלוונטיות. בכדי להגיע לאורתופד זה, מלבד קביעת התור, יש לגשת לרופא משפחה אשר ישלח אתכם לבצע צילומי ברכיים ולעיתים גם בדיקות דם. לאחר מכן הוא ייתן לכם הפניה לאורתופד מומחה.

אורתופד מומחה למעשה ישלול סיבות כגון: שברים או שחיקה של הברך באמצעות התבוננות בצילומים שלכם ולאחר מכן, יציע אבחנה למצבכם בהתאם לנתונים השונים וכן ימליץ על דרכי טיפול. לעיתים הטיפול יהיה שימוש במשחות או כדורים ייעודיים ולעיתים הוא יפנה אתכם במקביל לטיפול התרופתי או בלי טיפול תרופתי לטיפולי פיזיותרפיה.

במצבים קיצוניים מאוד, האורתופד יפנה אתכם לניתוח ייעודי בהתאם למצב הברך שלכם.

האם פיזיותרפיה יכולה לעזור?

כאמור, בלא מעט מקרים מלבד מנוחה, משככי כאבים ולעיתים גם משחות או כדורים ייעודיים שיכולים לסייע לכאב בברך, האורתופד יפנה אתכם גם לטיפולי פיזיותרפיה איתם תעשו תרגילי חיזוק ברכיים. על אף שישנם תרגילים שניתן לבצע באופן עצמאי בבית בהתאם לחומרת הכאב וסוג הכאב שאתם סובלים ממנו, הרי שבכדי לקבל הדרכה לגבי סוג התרגילים שעליכם לבצע באופן עצמאי, אין ספק שכדאי שתפנו לטיפול פיזיותרפיה על ידי פיזיותרפיסט מוסמך ומקצועי. פיזיותרפיסט יבנה לכם תכנית טיפולים המותאמת למצבכם וכן, יאפשר לכם כאמור להמשיך ולתרגל בבית תרגילים שונים שיכולים להאיץ את קצב ההחלמה.

כאבי ברכיים ללא ספק יכולים לפגוע באופן ניכר באיכות החיים של כל אדם. אנשים שסובלים מהכאבים הללו לא פעם מוצאים את עצמם נמנעים מלבצע פעולות שגרתיות ויומיומיות בשל הכאב שהברכיים מסבות להן ולעיתים קרובות פשוט נשארים בבית. חשוב לדעת שלכל כאב ברכיים יש פתרון. לא פעם לא מדובר על פתרון מידי כי אם פתרון לטווח רחוק יותר, אך עדיין, בכדי לטפל בכאבי הברכיים ולהגיע להחלמה ולריפוי, יש להתחיל בתהליך ולגשת לרופא המשפחה, אשר יפנה אתכם לאורתופד מומחה.

תפריט נגישות אתר