בריאות ורפואה

הכל על ציפורניים חודרניות והליך טיפול בציפורן חודרנית בצורה מושלמת

טיפול בציפורן חודרנית

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

ציפורניים חודרניות הן ציפורניים שצמחו לתוך העור שסביבן. זו בעיה נפוצה והיא יכולה לקרות לכל אחד. זה נגרם לעתים קרובות על ידי נעילת נעליים צמודות מדי או על ידי גזירת ציפורניים קצרות מדי. התסמינים השכיחים ביותר הם כאב ואדמומיות סביב הציפורן, נפיחות והפרשות דמויות מוגלה מהאזור.

כעת נדבר ונרחיב על ציפורניים חודרניות וגם מידע נוסף על טיפול בציפורן חודרנית עם שלבים והסברים.

אז מה זה בעצם ציפורניים חודרניות?

ציפורניים חודרניות הן מצב כואב הנובע מהצמיחת הציפורן לתוך העור שמסביב לה. כאשר זה קורה, אתם עלולים לחוות כאב, נפיחות ואדמומיות בבוהן.

התסמינים כוללים:

  • כאב או אי נוחות בבוהן בעת נועל נעליים או גרביים
  • נפיחות של הבוהן או הרגל
  • אדמומיות של הבוהן או הרגל
  • עיבוי העור על גבי אצבעות הרגליים

ציפורניים חודרניות הן תוצאה של ציפורן שצומחת לתוך העור. מצב זה יכול להיגרם ממספר גורמים, כולל לחץ מוגזם על הציפורן או נעילת נעליים צמודות מדי.

ציפורניים חודרניות, הסכנות והגורמים להדבקה בהן

ציפורניים חודרניות הן בעיה נפוצה, במיוחד עבור אנשים הנועלים נעליים צמודות מדי או הולכים יחפים. הם יכולים להיגרם ממספר דברים, כולל נעילת נעליים צמודות מדי, הליכה יחפה והיסטוריה משפחתית של ציפורניים חודרניות.

ציפורניים אלה (החודרניות) עלולות להוביל לזיהום ולבעיות בריאות חמורות אחרות אם לא מטפלים בה באופן מיידי. יש אנשים שמנסים תרופות ביתיות כמו השריית כף הרגל במים חמים או שימוש בג'לי נפט על הציפורן אך טיפולים אלו עלולים להוביל לזיהום ולבעיות אחרות.

אם יש לכם ציפורן חודרנית, עדיף לבקר את הרופא שלכם לטיפול מיד כדי שיוכל להימנע מסיבוכים אלה.

מה גורם לציפורניים חודרניות?

ציפורניים חודרניות הן בעיה נפוצה בכף הרגל שיכולה להיגרם מקיצוץ ציפורניים לא נכון, לחץ מנעליים או ביגוד צמוד.

הסיבה השכיחה ביותר לציפורניים חודרניות היא גזירת ציפורניים לא נכונה. זו בעיה מכיוון שכאשר הציפורניים שלכם ארוכות מדי הן יכולות להתעקל לאחור ולחפור בעור ולגרום לכאב וזיהום. הגורם הנוסף לציפורניים חודרניות הוא לחץ מנעליים או ביגוד צמוד. כאשר יש לכם נעלי עקב או גרביים צמודות, זה עלול לגרום לכיפוף של אצבעות הרגליים פנימה ולחדור, מה שיוביל לדלקת ולהיווצרות ציפורן חודרנית.

קוצץ ציפורניים תוכנן במיוחד עבור טיפול בציפורן חודרנית. פצירה חשמלית הפצירה החשמלית היא מכשיר המשתמש בקבצים מסתובבים, נשלפים ומתנודדים כדי לתת מניקור קל ומהיר. המכשיר מקל על הסרת פסולת ציפורניים קשה או עבה כמו ציפורניים ללא שימוש בכימיקלים קשים כמו אצטון. זה גם קל יותר על הידיים והציפורניים שלכם כי זה דורש רק אחיזה ביד אחת בזמן הקיצוץ.

שלבי טיפול ציפורניים חודרות

ציפורניים חודרניות הן לא רק כואבות אלא גם מטרד. הם יכולים להיגרם על ידי גורמים רבים כמו גזירת ציפורניים לא נכונה, נעילת נעליים צמודות, או אפילו זיהום.

לכן, חשוב להבין את שלבים של טיפול בציפורן חודרנית כדי שתוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה בזמן הנכון ולהיפטר בקלות מהציפורניים החודרניות.

ישנם ארבעה שלבים של טיפול בציפורן חודרנית:

  1. זה כאשר אתה מבחין לראשונה שהציפורן שלכם גדלה לתוך העור סביבה.
  2. שלב זה הוא כאשר הציפורן הופכת רצינית יותר ומתחילה לגרום לאי נוחות באצבעות הרגליים. העור סביבו יהפוך לאדום ויתנפח גם כן.
  3. כאשר רופא בודק את הציפורן החודרנית, הוא יוכל לאבחן אם היא נגועה בחיידקים או בפטריות (או שניהם).
  4. אם יש זיהום ב אקטריה או פטריות, הרופא ירשום אנטיביוטיקה ויבדוק לעומק את הציפורן כדי לקבוע אם היא זקוקה לטיפול נוסף.

מהו טיפול בציפורן חודרנית?

כאשר מדובר בהליך טיפול בציפורן חודרנית שאינה נגועה, עומדות בפניכם שתי אפשרויות: טיפול שמרני וטיפול כירורגי.

טיפול שמרני

אפשרי במקרה של ציפורניים חודרניות קלות. ראשית, הקפידו לחתוך אותו ישר לרוחבו ולהשרות את האצבע 3-4 פעמים ביום במים חמימים עם סבון ומשחה אנטיביוטית עם קורטיזון כדי למנוע זיהום ולהפחית דלקת.

כדי להפחית/לעצור את צמיחת ציפורני האצבעות, הניחו פתיל סיליקון או צמר גפן מתחת לציפורן החודרנית. טיפול זה יימשך בין מספר ימים למספר שבועות (עד להחלמה) ברוב המקרים. יש לציין כי 75% מהסובלים מהמקרים הקלים יחלימו בעזרת טיפולים פחות פולשניים, בעוד שאחרים עשויים להזדקק לניתוח.

טיפול בציפורן חודרנית כירורגי

הליך חודר ציפורניים מבוצע בדרך כלל על ידי איש מקצוע רפואי מיומן שמחדיר חומר הרדמה לחלק העליון של האצבע. זה ידקה את העצבים והשרירים, יגרום לכם לא להרגיש כאב. חלק קטן מהחלק העליון של הציפורן שלכם נחתך כדי לאפשר לאוויר להיכנס להפריד את העור שלכם ממיטת הציפורן.

אם מסיימים את הטיפול, עדיף להשתמש במשחה אנטיביוטית על הפצע ולדאוג להיגיינת כף הרגל בכביסה במים וסבון וחבישה.

כיצד מתפתחת ציפורן חודרנית?

אנשים רבים מתקשים בכך שהציפורניים שלהם ארוכות מדי, אבל אתה יכול לפתור זאת על ידי גזירת ציפורניים. עם זאת, עבור חלק מהאנשים, נראה שיש בעיה רצינית יותר. הם חותכים את הציפורניים ומגלים שהבעיה נמשכת או אפילו מחמירה. הסיבה לכך היא שעבור אנשים מסוימים זה לא קשור לאורך הציפורן אלא במשהו אחר כמו זיהום.

מטופלים הסובלים מפטרת ציפורניים עקשנית באמת עלולים לפתח עיוות שעלול להוביל לציפורן חודרנית ולבעיות חמורות אחרות עם המצב.

תפריט נגישות אתר

חדש באתר היידפארק

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר היידפארק💝