בריאות ורפואה

הפתרון שלכם לבעיות שינה ודום נשימה בשינה

פתרונות לבעיות שינה

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

רבים מהאנשים מתקשים להירדם בלילה וכשהם כבר נרדמים השינה שלהם לא טובה, הם מרבים לקום, נוחרים ולא מצליחים לנשום, רוב האנשים הללו גם לא יודעים בכלל שהם חווים את התסמינים הללו בלילה, בד”כ בן או בת הזוג שישנים לידם הם אלו שמספרים להם, בדרך מספרים להם על נחירות, חרחורים ותזוזה בלתי נפסקת במהלך הישנה.

הם מצידם יודעים שהם הלכו לישון בלילה וקמו בבוקר, הם לא מודעים לכל התהליך שקורה להם בלילה. מה שהם כן יודעים זה שבמהלך היום הם מרגישים עייפות תמידית, כאבי ראש, עצבנות ועוד לא מעט סימפטומים שהם מקשרים לדברים אחרים, כאשר הסיבה היא פשוט שינה לא טובה. 

מה זה דום נשימה בשינה?

דום נשימה בשינה היא הפרעה שבה דרכי הנשימה של אדם נסגרות או נחסמות במהלך השינה, ומפריעות לנשימתו. המוח מזהה את המחסור בחמצן ושולח אותות לשרירים כדי לגרום לאדם לנשום שוב. מחזור זה יכול לקרות פעמים רבות במהלך הלילה, משבש את השינה וגורם לתסמינים בשעות היום כגון עייפות קיצונית, כאבי ראש וקשיי ריכוז.

חומרת דום נשימה בשינה תלויה בתדירות ההתקפים הללו. דום נשימה קל בשינה עלול לגרום לבעיות רק לאחר פעילות גופנית או פעילות גופנית אחרת, בעוד שמקרים חמורים עלולים להוביל לכאבי ראש בבוקר, בעיות ריכוז, עצבנות ודיכאון.

חלק מהאנשים עם צורות מתונות יותר של דום נשימה בשינה אולי אפילו לא מודעים שיש להם את זה מכיוון שהם לא חווים תסמינים כלשהם במהלך היום. ניתן לטפל בדום נשימה בשינה באמצעות מכונת CPAP, שעוזרת לשמור על דרכי הנשימה פתוחות.

מהי מכונת סיפאפ?

מכונת CPAP היא מכשיר המספק לחץ אוויר דרך מסכה כדי לעזור לאדם לנשום בזמן שהוא ישן. הוא משמש בדרך כלל על ידי אנשים עם דום נשימה חסימתי בשינה, אשר גורם לאדם להפסיק לנשום במהלך שנתו ועוזרת גם כסוג של טיפול בנחירות.

מכונות CPAP ניתנות לרוב על ידי רופאים לאחר שמצאו שלמטופל יש תסמינים של דום נשימה חסימתי בשינה. מכונת CPAP היא אחד הטיפולים הנפוצים ביותר למצב זה.

האם כל מכונת סיפאפ מתאימה לי?

הטיפול במכונת סיפאפ ינתן לאחר אבחון של רופא על ידי בדיקה במעבדת שינה על מנת לאבחן את חומרת הבעיה. לאחר שתתקבל החלטה דרך מעבדת השינה תוכלו להתאים לעצמכם מכשיר.

לא כל המכשירים הם אותו הדבר, הם בחוזקות שונות, בגדלים שונים, רעשים שונים ולחות שונה. כדאי להבין לפני זה מה יהיו השימושים של המכונה ואיפה על מנת להתאים אותה.

קחו בחשבון - שינה עם מכשיר סיפאפ מצריכה התרגלות למכשיר כמו כל דבר שמתלבש על הגוף יש צורך לגוף ללמוד אותו ולהתרגל אליו, אז תנו לכמשיר את הזמן הראוי על מנת להתחיל לתת תוצאות.

מחירי מכשירים?

אז הגענו לשאלת השאלות - אז מה המחיר? בואו תשאלו את עצמכם מה המחיר שאתם מוכנים לשלם עבור שינה טובה ואיכותית ללא הפרעות וללא סכנה? המחירים נעים בין מאות שקלים לאלפי שקלים. כאשר שלכל מכשיר היתרונות והחסרונות שלו.

ההמלצה שלנו היא ללכת על חברה שמומחית בתחום ומכשירי הסיפאפ הם לא עוד שירות שהם מספקים אלא ממש תחום העסק שלהם. ישנן חברות שמוכרות מכשירים כאלה על הדרך והם בדרך כלל מכשירים שאינם איכותיים, אין להם אבא ואמא ולא ממש תקבלו תמיכה ומענה בעת תקלות.

לעומת זאת חברות גדולות שזאת המומחיות שלהם בד”כ יש להם הסכמים עם קופות החולים וחברות הביטוח כך שתקבלו הנחה משמעותית על הרכשיה וגם תהיה לכם אחריות ומעבדות תיקונים - שזה דבר שהוא לא מה בכך. תעשו סקר, תחפשו את החברה המתאימה לכם ואת המכשיר המתאים לכם.

תפריט נגישות אתר