משפחה וקהילה

איך עוברים הליך גישור גירושין?

איך עוברים הליך גישור גירושין

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

גירושין הם תהליך סוחט רגשית שיכול להיות מסובך, במיוחד כשמדובר בחלוקת נכסים, משמורת על ילדים ונושאים חשובים נוספים. גישור הוא תהליך חלופי ליישוב סכסוכים שיכול לעזור לזוגות להגיע לפתרון מוסכם מבלי לפנות לבית המשפט. מאמר זה ידריך אותך בהליך גישור הגירושין, יפרט את השלבים הכרוכים ולמה אתה יכול לצפות לאורך התהליך וניתן לך כמה טיפים לתוצאה מוצלחת.

גירושין יכולים להיות תהליך מתיש מבחינה רגשית וכלכלית, אך גישור יכול להציע חלופה לפתרון סכסוכים. גישור גירושין יכול להיות דרך מהירה וחסכונית יותר ליישוב סכסוכים, והוא יכול לסייע בשמירה על מערכות יחסים חשובות בין בני המשפחה.

קודם כל - מהו גישור גירושין?

גישור גירושין הוא תהליך שבו צד שלישי ניטרלי, הנקרא מגשר, עוזר לזוגות להתמודד עם מחלוקות ולהגיע לפתרון מוסכם. המגשר אינו מקבל החלטות, אלא מנחה את השיחה ועוזר לשני הצדדים לתקשר את הצרכים והרצונות שלהם בצורה יעילה. המטרה היא להגיע להסכמה משביעת רצון עבור שני הצדדים ואם רלוונטי גם לילדים המעורבים.

כיצד להתכונן להליך הגישור

לפני שמתחילים בגישור, חשוב להיות מוכנים. משמעות הדבר היא איסוף מסמכים פיננסיים, חשיבה על סדרי העדיפויות והמטרות שלכם לגישור, ובחינת כל ייעוץ משפטי שתזדקקו לו. חשוב שיהיה לכם מושג ברור מה אתם רוצים להשיג באמצעות הגישור כדי שתוכלו לתקשר זאת למגשר.

בחירת מגשר או מגשרת

בחירת המגשר או המגשרת הנכונים היא חלק חשוב בתהליך. חשוב לבחור כאלה מנוסים ובעלי מוניטין טוב. ייתכן שתרצו לשקול גורמים כמו הכשרתם, ההשכלה וההסמכותיהם. כדאי בנוסף גם להתחשב באישיותם ובסגנון התקשורת שלהם, שכן זה ימלא תפקיד משמעותי בתהליך הגישור.

מה בעצם קורה במהלך הגישור?

במהלך הליך גישור לגירושין, שני הצדדים ייפגשו עם המגשר כדי לדון בסוגיותיהם ובדאגותיהם. המגשר יעזור לשני הצדדים לתקשר את עמדותיהם, להבין את נקודות המבט אחד של השני ולזהות תחומים של הסכמה ואי הסכמה. המגשר עשוי גם להציע פתרונות או אפשרויות חלופיות שיסייעו לצדדים להגיע להסכמה.

הגעה להסכמה

אם שני הצדדים יצליחו להגיע להסכמה, המגשר יסייע בניסוח הסכם רשמי המתאר את תנאי הפשרה. חשוב ששני הצדדים יבינו את ההסכם ויסכימו לעמוד בו. במידת הצורך, ניתן לעיין בהסכם על ידי עורך דין לפני חתימתו.

סיום ההסכם

לאחר ששני הצדדים חתמו על ההסכם, ניתן להגישו לאישור בית המשפט. בית המשפט יבחן את ההסכם כדי לוודא שהוא הוגן וסביר. אם בית המשפט יאשר את ההסכם, הוא יהפוך לחייב מבחינה משפטית וניתן לאכיפה.

מה אם הגישור נכשל?

במקרים מסוימים, ייתכן שהגישור לא יצליח. אם זה קורה, ייתכן שבני הזוג יצטרכו לחפש אפשרויות אחרות, כגון פנייה לבית המשפט או שימוש בסוג אחר של יישוב סכסוכים חלופי. חשוב לשמור על ראש פתוח ולהיות מוכנים לשקול אפשרויות חלופיות אם הגישור לא מצליח.

יתרונות וחסרונות של גישור גירושין

יש יתרונות וחסרונות לשימוש בגישור לסכסוכי גירושין.

אחד היתרונות העיקריים של גישור הוא שהוא יכול להיות אפשרות מהירה וזולה יותר מאשר פנייה לבית המשפט. גישור יכול גם לעזור לשמר מערכות יחסים חשובות, במיוחד כאשר ילדים מעורבים.

בנוסף, גישור יכול לספק פתרון גמיש יותר מאשר פנייה לבית המשפט, שכן לשני הצדדים יש יותר שליטה על התוצאה.

מצד שני, ייתכן שגישור לא יתאים לכל זוג, במיוחד אם יש היסטוריה של התעללות או בעיות חמורות אחרות. בנוסף, הגישור מחייב את שני הצדדים להיות מוכנים לתקשר ביעילות ולעבוד לקראת פתרון. אם צד אחד לא מוכן להשתתף או לנהל משא ומתן בתום לב, ייתכן שהגישור לא יצליח.

שאלות נפוצות

האם הגישור זה דבר שחייב לעשות לפני גירושין?

הגישור אינו מחייב מבחינה משפטית אלא אם שני הצדדים חותמים על הסכם רשמי המאושר על ידי בית המשפט.

כמה זמן לוקח הגישור?

משך הגישור משתנה בהתאם למורכבות הנושאים המעורבים, אך בדרך כלל הוא נמשך מספר פגישות במהלך מספר שבועות או חודשים.

מה קורה אם לא נוכל להסכים על הכל בגישור?

אם אינכם מצליחים להגיע להסכמה מלאה, ייתכן שתצטרכו לחפש אפשרויות אחרות, כגון פנייה לבית המשפט או שימוש בסוג אחר של יישוב סכסוכים חלופי.

האם בכל זאת נוכל להשתמש בגישור אם כבר הגשנו תביעת גירושין?

כן, ניתן להשתמש בגישור בכל שלב במהלך הליך הגירושין.

לסיכום, גישור גירושין יכול להוות כלי רב ערך עבור זוגות המבקשים ליישב סכסוכים מבלי לפנות לבית המשפט. על ידי הקדשת זמן להתכונן כראוי לעניין, בחירת המגשר המתאים והנכונות לתקשר ולנהל משא ומתן בתום לב, זוגות יכולים להשתמש בגישור כדי להגיע לפתרון משביע רצון הדדי, המהווה את האינטרס של כל המעורבים.

תפריט נגישות אתר

חדש באתר היידפארק

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר היידפארק💝