לבית ולגן

איך להאיר את הבית שלכם בסטייל

איך להאיר את הבית שלכם בסטייל

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

לתאורה השפעה מהותית על האווירה ועל התפקוד בחלל ובשנים האחרונות זירת התאורה לא מפסיקה לרחוש חידושים מאירי עיניים. אובייקטים דקורטיביים ופונקציונאליים כאחד.
בין היתר, ניתן למצוא גופים קומפקטיים לצד דומיננטיים, כאלה המשתלשלים כתליונים מהתקרה כלפי מטה וכאלה הנצמדים לקיר ומציגים אלומות אור הבוקעות מכותלי הבית.

תכנון מקורות האור

חשוב מאוד לדעת כיצד לתכנן נכון את התאורה על שכבותיה השונות, כך שהאפקט המתקבל יהיה עוצמתי, מעניין ובמיוחד אפקטיבי. נהוג לבסס שלושה יסודות של אור בכל חדר בסביבת המגורים או המשרד. ראשית, תאורה היקפית רחבה המתפזרת על פני שטח רחב ככל שאפשרי ושנית, אור תכליתי ממוקד ומכוון מטרה להארה ספציפית וממוקדת של אזור נבחר. כמו כן, אור לצרכי מבטא והדגשה להשגת האווירה המבוקשת.
כדאי להכיר את הסוגים השונים של גופי תאורה על מנת להתאים כל גוף לתנאי השטח, אילוצי המרחב והאפקט המתבקש.
לפניכם מדריך קצר שייקח אתכם לעולם התאורה העכשווי בדרך למנורות שיאירו את דרככם ואת חייכם:

צמוד אליכם – גופים צמודים לתקרה

גופים צמודים הם בעלי צביון מינימליסטי ונקי ומתאימים בעיקר כאשר רוצים להסוות את מקור האור או כאשר החדר בעל תקרות נמוכות או צר ממדים וצפוף יחסית. הם אינם תופסים הרבה מקום ולכן יכולים להתאים לחללים באילוצים אלה. אפשר למצוא שקועים וגם צמודים בעלי מראה מעודן בשלל צורות גיאומטריות לפי בחירתכם.

תלוי בכם – גופים התלויים מהתקרה

מנורות תלייה מהוות קטגוריה נוספת פופולארית ונפוצה בתחום זה כאשר ההיצע רחב וכל שצריך זה רק לבחור בהתאם לאורך ולסגנון ולתלות היכן שיהיה נכון מבחינת מוקדי ההארה המבוקשים, המרחק בין קצר התליון לקצה השולחן או האי במטבח וכדומה.
התליונים מגיעים במגוון מסחרר של אפשרויות וסגנונות כמו מראה מפותל אולטרה מודרני שגם מאפשר לכוונן את הגובה בהתאמה אישית, מנורות בסגנון פנסים המשתלשלים כלפי מטה, בתי מנורה צבעוניים ואהילים מוטים בשלל צבעים, זכוכיות חלביות בצורת כדורים ועוד.
אפשר להתאים בין הקו העיצובי של האהילים לסגנון העיצובי השולט ומכתיב את החלל או להפך, לייצר קונטרסט מעניין ומרגש בין השניים במפגש בלתי שגרתי בין צבעים מנוגדים או בין סגנונות הפוכים זה לזה.

קרוב אליכם – גופים לקירות

לא חייבים לעטר ולהאיר רק מהתקרה, מלמעלה למטה, אפשר גם להאיר מהצדדים ולעטוף את החלל באווירה מעניינת ולהוסיף נקודות אור נוספות. זאת אפשר להשיג עם מנורות קיר מעוצבות משילובים מרגשים בין חומרים דוגמת פלטת עץ לפרזולים מתכתיים ועד מוטות ברזל, שאפשר להצמיד בכיוונים שונים - כך שהם מתפקדים גם כמו יצירת אמנות על גבי הקיר, קומפקטיים וצבעוניים הבולטים כלפי חוץ או מתפתלים כמו נחש. גם בקטגוריה זו כמו בקטגוריה אחרות אפשר לראות סיווג וחלוקה למגוון דגמים העונים על הדרישות והצרכים: תאורת קיר עם נרות מול עם לד מובנה, שקועים ועוד.

לפי החלל שלכם – חלוקה לחדרים

ישנו סיווג גם של גופי תאורה לפי חדרי הבית, כך שתוכלו להתאים כל גוף לחדר בו הוא עתיד לשכון ואותו הוא עתיד להאיר. כמו למשל, תאורת מטבח שעמידה במיוחד בפני רטיבות ויכולה להתאים גם מעל האי או השיש וכן בהתקנה בתוך או מתחת לארונות וגופים לחדר הרחצה שגם הם עמידים בתנאי השטח ויכולים להתאים מסביב למסגרת המראה או במוקדים נוספים וכן אובייקטים דקורטיביים לסלון שמתמזגים בהרמוניה עם חלל האירוח וכאלה לחדר השינה בשלל סגנונות שתשמחו לאמץ לממלכת המנוחה הביתית. אל תתפשרו על עמידות ואופנתיות בגופים שתבחרו!

תפריט נגישות אתר

חדש באתר היידפארק

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר היידפארק💝