דיגיטל

האם נכון להמשיך קידום אתרים אורגני בזמני חירום?

קידום אתרים בזמני חירום

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

זמני חירום ואי וודאות כמו למשל מגפות, מצב כלכלי קשה ואינפלציה דוהרת או מבצעים צבאיים גדולים בדרך כלל מורידים את מצב הרוח. בעוד חלק מהאנשים מוצאים הסחת דעת בעבודה, אחרים מתקשים להתרכז ושמים את העבודה בעדיפות שנייה.

מה כל זה אומר לגבי קידום האתר שלכם? במיוחד אם מדובר "רק" באתר תדמית או תוכן ולא באתר שמוכר מוצרים באופן אקטיבי כמו אתר אי-קומרס (חנות וירטואלית).

האם במידה וחברת ה-SEO שלכם ממשיכה לעבוד כרגיל כדאי להמשיך ולהתעמק בדוחות ובמה שנעשה עבורכם, או שאולי אפשר לקחת הפסקה אם אתם יכולים? לחילופין, אם אתם בעצמכם מעדכנים את האתר על בסיס קבוע ולוקחים חלק פעיל בקידום שלו, האם זה הזמן לעצור, או שאולי דווקא לתת פוש?

התשובה היא שבמידת האפשר כדאי מאוד להמשיך ולתת פוש. יש לכך כמה וכמה סיבות:

1.גוגל אוהב אתרים שממשיכים להתעדכן

האלגוריתם של גוגל אוהב אתרים שממשיכים להתעדכן על בסיס קבוע מכיוון שהוא מחשיב אותם לאתרים מהימנים יותר. אתר שמתעדכן רק לעיתים רחוקות הוא אתר שבאופן טבעי המידע בו עשוי להיות כבר לא רלוונטי ומיושן.

הדבר נכון על אחת כמה וכמה אם האתר שלכם הוא אתר חדשות שמופיע ב"גוגל ניוז". כמובן שאתרי חדשות גדולים ממשיכים להתעדכן כל הזמן, אבל גם אתרי חדשות נשיתים חייבים להמשיך ולהתעדכן. אחרי הכול, לא כל האנשים רוצים לשבת מול ynet ולרפרש את עמוד הבית כל חמש דקות...

2.העדכונים של גוגל אף פעם לא עוצרים

כיום חברת גוגל הרבה יותר שקופה מאשר בעבר בנוגע לעדכונים שלה. אומנם רוב העדכונים לא מכילים הוראות קונקרטיות לגבי מה לעשות או לא לעשות (מן הסתם גוגל לא רוצה לחשוף את כל הקלפים שלה), אבל אחרי כל עדכון בהחלט כדאי לראות מה המצב ולבדוק אם יש דפים או דירוגים על מילות מפתח ספציפיות שעלו או ירדו.

בהקשר הזה חשוב לזכור שהתדירות של עדכונים משמעותיים (שלהם גוגל קוראת לעיתים "עדכוני ליבה") הם לרוב מדי כמה חודשים, ואם האתר ניזוק עדיף לא להישאר פסיביים לגמרי עד העדכון הבא. מצד שני גם לא כדאי לבצע שינויים גדולים מתוך פאניקה, בטח בזמנים שהם בלאו הכי לחוצים.

3.קידום אתרים היא השקעה לטווח ארוך

אם יש לכם ריטיינר מול חברת קידום האתרים שלכם או שאתם קונים תוכן וקישורים מחברות שמציעות זאת (כמו SEO-RUSH) על בסיס קבוע, כדאי להמשיך ולעשות זאת מהסיבה הפשוטה שקידום אתרים היא השקעה לטווח ארוך. לוקח לגוגל זמן "לעכל" כל עמוד חדש וקישורים שמוסיפים.

במילים אחרות, אם תפסיקו להזין את האתר בתוכן וקישורים (לא באופן מוגזם כמובן), גם את התוצאות תראו מאוחר יותר, והמטרה היא אחרי הכול להחזיר את העסק לפעילות מקסימלית ורווחיות כמה שיותר מהר לאחר מצב החירום.

4.אתם אף פעם לא יכולים לדעת מה המתחרים שלכם עושים

לא נעים להגיד את זה, אבל בהחלט יכול להיות שהמתחרים שלכם נמצאים באותו מצב כמוכם והם ממשיכים לבצע פעולות SEO. אם אתם יודעים מיהם המתחרים העיקריים שלכם כדאי להמשיך ולעקוב אחרי שינויים שהם מבצעים. לא באופן אובססיבי כמובן, אבל גם לא להזניח את זה לגמרי.

5.זמן להדק חגורות

כישראלים אנחנו מוקפים לא רק באיומי ביטחון קונבנציונליים, אלא חשופים כמעט באופן יום יומי לאיומי סייבר. זה בדיוק הזמן לבדוק עד כמה האתר שלכם מאובטח כחלק ממה שנקרא SEO" טכני". ניתן לזהות איומים נפוצים דרך ה-Search Console של גוגל, אבל גם דרך תוספים שונים שמתקינים לתוך מערכת ניהול התוכן של וורדפרס כמו למשל WordFence.

אבטחה של האתר שלכם תוכל למנוע מקרים בהם העסק האינטרנטי שלכם יהיה לא זמין, מה שכמובן עשוי להוביל להפסד של מכירות ולעיתים גם פגיעה במוניטין.

בשורה התחתונה

גם בזמנים קשים שבהם "התעסקות" באתר האינטרנט שלכם (ואפילו אם זה רק אתר תדמיתי) נראית כמו מותרות, לא כדאי לקפוא במקום, אלא להמשיך בשגרה. לא רק שזה עשוי דווקא להעלות את המורל, אלא שכך תוכלו להיות בטוחים שמגמת השיפור של האתר שלכם בביצועים בגוגל לא תיעצר.

תפריט נגישות אתר

חדש באתר היידפארק

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר היידפארק💝