תשחצים ותשבצים

סוג של עץ טרופי תשחץ או תשבץ

סוג של עץ טרופי תשחץ

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

במאמר זה אנו נעסוק בסוג של עץ טרופי תשחץ או תשבץ יינתנו פתרונות ונרחיב בנושא.

  • סוג של עץ טרופי תשחץ פתרון 2 אותיות: אין עדיין פתרונות של סוג של עץ טרופי תשחץ או תשבץ 2 אותיות.
  • סוג של עץ טרופי 3 אותיות: טיק
  • סוג של עץ טרופי 4 אותיות: הבנה
  • סוג של עץ טרופי 5 אותיות: צאלון ,באובב, פיקוס
  • סוג של עץ טרופי 6 אותיות: מהגוני
  • סוג של עץ טרופי 7 אותיות: ספודילה
  • סוג של עץ טרופי 8 אותיות ומעלה: אין עדיין פתרונות של סוג של עץ טרופי תשחץ או תשבץ 8 אותיות ומעלה.
  • סוג של עץ טרופי שתי מילים ומעלה: אין עדיין פתרונות של סוג של עץ טרופי תשחץ או תשבץ שתי מילים ומעלה.

סוגי העצים הטרופיים ביער הגשם

  • ישנם סוגים רבים של עצים טרופיים שניתן למצוא בעולם, כמה מהם מפורטים להלן:
  • עצים קשים טרופיים (למשל מהגוני, סיסם, עץ טיק)
  • עצי מחט טרופיים (למשל ארז, ברוש, ערער)
  • עצים רחבי-עד טרופיים (למשל דקל)
  • עצים נשירים טרופיים
  • עצי פרי טרופיים

עצים טרופיים הם אלה שגדלים באקלים טרופי, הם נמצאים בעיקר ביער הגשם, עצים אלה חיוניים למערכת האקולוגית של היערות מכיוון שהם מספקים מזון, מחסה וחמצן לצמחים ובעלי חיים אחרים.

עצים טרופיים מגיעים בכל הצורות והגדלים, אבל לכולם יש דבר אחד במשותף , הם צריכים מים כדי לשרוד, ניתן למצוא אותם בכל רמה של יער הגשם, מהאדמה ועד לצמרות העצים.

עובדות על סוגי עצים טרופים

עצים טרופיים הם קבוצה מגוונת של צמחים הנמצאים באזורים טרופיים, הם מאופיינים בעלים ירוקי עד ובגודלם הגדול.

ישנם סוגים רבים של עצים טרופיים, הסוגים הנפוצים ביותר כוללים את הדברים הבאים:

עץ הדקל הוא עץ גבוה ורחב עלים הגדל באקלים חם עם קרקעות לחות עד רטובות. ישנם שלושה מינים עיקריים של עצי דקל:

  1. דקל הקוקוס
  2. התמר
  3. דקל השמן

עץ המנגו הוא עץ ירוק עד גדול המייצר פירות אכילים הנאכלים בדרך כלל טריים או משמשים להכנת מיץ, גלידה ומזונות אחרים.

עצים טרופים שאנו מכירים ושחלקם גדלים בישראל

עצים טרופיים הם סוג העצים הפופולרי ביותר בעולם, הם נמצאים במגוון רחב של מערכות אקולוגיות וניתן למצוא אותם באפריקה, אסיה, אוסטרליה, צפון אמריקה, דרום אמריקה ואירופה.

ישנם סוגים רבים ושונים של עצים טרופיים שגדלים בכל רחבי העולם, הם משתנים מגודל לצורה ומצבע לצורה, לחלקם יש פרחים ולאחרים יש פירות או עלים.

עץ מנגו - סאב טרופי שמניב פירות בקיץ, בעל גודל פרי דומה למנגו אך בעל טעם מתוק יותר, מומלץ להשתמש ב'מיה' אם את לא רוצה סיבים או לא רוצה לחכות להבשלה מלאה וב'טומי אטקינס' אם את מחפשת ירידה מוקדמת בעבודה.

עץ אבוקדו - מקורם של עצי האבוקדו במרכז אמריקה וטופחו בסוף המאה ה-19, מקסיקו וברזיל הן יצואניות האבוקדו הגדולות ביותר, ואחריה ישראל, קיימים זנים שונים, כאשר חלקם כוללים פירות קטנים יותר ואחרים בעלי יבול גבוה יותר.

עץ ליצ’י - עץ פרי שנמצא בסין ובישראל, ישנן בעיות מרובות עם שתילת עץ זה, בעיקר הנוגעות למקום שבו יש לשתול אותו, הוא יכול לגדול באזורי הארץ והחוף, בגליל העליון ובעמקים חמים. צמח הליצ'י אינו מומלץ למקומות קרים והפרי מאוד טעים.

פיג’ויה – ברזיל היא המקום שבו התחילה הפיג'ו, רק כדי שהוצגה לישראל כמה עשורים לאחר מכן, בברזיל, אתה יכול למצוא את צמח שמו, feijoia. בדרך כלל יש לו עלים ירוקים וכסופים עם פרי בגודל ביצה שנחשב בריא ונעים בטעם.

פיטנגה - הוא סוג של עץ שמקורו בברזיל, הוא נמצא בעיקר ביערות הגשם באמזונס ויכול להגיע לגבהים של עד 60 רגל עם חופה רחבה, הפיטנגה נמצא בשימוש נרחב כצמח גדר בגלל יכולתו לגדול בתנאים קשים.

קרמבולה – נקרא גם Star Fruit. עץ ירוק עד ולא גדול, מוצאו בדרום מזרח , הקרמבולה דורשת הרכבה ומתאימה לאדמות דלות בגיר שם תניב יבול רב, הפרי בעל טעם חמצמץ ומרענן, צורתו כוכב והוא מתאים מאוד לסלטים

פאפיה - עץ סובטרופי שמולדתו מרכז אמריקה, לאחר גילוי אמריקה התפשט גידול הפאפיה לארצות טרופיות רבות נוספות, הפאפיה קלה לגידול, צומחת מהר ומניבה פרי רב בגיל צעיר. הפאפיה אוקלמה בהצלחה במספר איזורים בישראל.

אנונה - שני סוגים עיקריים של אנונה בארץ אנונה קשקשית ואנונה חלקה, מולדת האנונה בדרום ומרכז אמריקה, זרעיה משתמרים זמן רב ובעזרתם הועבר מין זה עוד לפני מאות שנים לארצות טרופיות בכל חלקי העולם וכן לאיזורים סוב טרופיים שאין בהם קרה קשה מדי לאנונה לרבות ישראל.

אפרסמון - עץ סובטרופי נשיר אשר הובא לארץ בתחילת המאה העשרים, העץ הותאם לישראל, דורש הרכבה והפרי הושבח ומגודל כיום במטעים חקלאיים, הפרי נדרש בשוק המקומי ובשווקי אירופה. האפרסמון רגיל למשרע טמפרטורות רחב בין הקיץ והחורף ומותאם לאקלים בישראל בצורה טובה וכן למגוון קרקעות.

שסק - הגיע לאיזור הים התיכון מסין ועבר לארץ ככל הנראה מלבנון בסוף המאה ה 19, ניתן לגדל שסק בהצלחה כמעט בכל איזורי הארץ, בקרקעות קלות וגם בקרקעות כבדות בתנאי שהאחרונות מנוקזות. בתקופת הניבה (אביב) משנים הפירות הירוקים את צבעם לצהוב ועם התגברות ההבשלה הופכים לכתומים, עץ שסק מורכב יניב כמות רבה של פרי כבר בגיל צעיר.

גויאבה - שייך למשפחת ההדסיים ומקורו באמריקה הלטינית, כיום נפוצה הגויאבה במספר גדול מאוד של ארצות טרופיות וסוב טרופיות, העץ עמיד לתנאי האקלים הישראלי ואינו דורש הרכבה, הגואיבה מניבה פרי בגיל צעיר יחסית. הפרי בעל ריח חזק ומיוחד האהוב על חלק מהאנשים ושנוא על אחרים, הפרי לבן מבפנים, מתוק ועשיר בויטמין C.

מינים נוספים של עצים טרופיים וסוב טרופיים הגדלים בישראל:

  • מקדמיה
  • פסיפלורה
  • עץ הלחם
  • עץ הצימוקים היפאני
  • מנגוסטין
  • ספוטה
  • אגוז קשיו

מקוווים שמאמר זה העוסק בסוג של עץ טרופי תשחץ או תשבץ מקווים שנענתם על התשובות ושלמדתם מגוון רחב של מידע ודברים שעדיין לא ידעתם.

תפריט נגישות אתר

חדש באתר היידפארק

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר היידפארק💝