אסתטיקה, טיפוח ויופי

מהי פטרת ציפורניים?

טיפול פטרת ציפורניים

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

מדובר על זיהום של הציפורניים. הוא יכול להתרחש בציפורניי הרגליים או בציפורניי הידיים והוא נגרם מפטריות. מדובר על תופעה שכיחה מאוד. היא מופיעה לא רק אצל מבוגרים וקשישים אלא גם אצל ילדים ואנשים צעירים.

מהם גורמי הסיכון לפטרת ציפורניים?

פטריות נוטות לגדול ולשגשג במקומות לחים וגם וחמים. במידה ואתם נועלים נעליים סגורות במשך שעות רבות, אתם נמצאים בסיכון גבוה להידבק. אגב, בדיוק מהסיבה הזאת, הפטרת מאוד נפוצה אצל חיילים, שכן אלה נועלים נעליים צבאיות סגורות במשך המון שעות.

האם יש תסמינים לפטרת הציפורניים?

התשובה היא חד משמעית כן. אם הבחנתם באחד או יותר מהתסמינים הללו, כנראה שאתם סובלים מפטרת ציפורניים. אלו הם התסמינים הנפוצים:

  • שינוי הצורה של הציפורניים
  • עכירות של הציפורניים
  • שינוי הגוון של הציפורניים לחום או צהוב
  • ניתוק של הציפורניים

האם פטרת ציפורניים היא מסוכנת?

כאשר מדובר על זיהומים פטרייתיים בציפורניים, הם אינם מסוכנים. הם רק באים לידי ביטוי במראה שאינו אסתטי לציפורניים עצמם. מה שכן, אם פטרת ציפורניים לא תטופל, הרי שהיא יכולה להתפשט ולגרום לפטרת בכפות הרגליים. עם הזמן, הדבר יכול לגרום לזיהום חיידקי. כמו כן, פטרת ציפורניים עלולה להיות מסוכנת עבור אנשים שסובלים מסוכרת, שכן היא עשויה להזדהם בצורה חמורה ובמצב כזה, יהיה צורך באשפוז לצורך מתן אנטיביוטיקה בעירוי תוך ורידי.

האם אפשר למנוע פטרת ציפורניים?

קשה מאוד למנוע, שכן אפשר להידבק בפטרת ציפורניים במקלחות ציבוריות ואפילו במקלחת המשפחתית. מה שכן, אפשר לנקוט בצעדים האלה על מנת להפחית את הסיכון להידבק:

  • מומלץ שלא לנעול נעליים סגורות למשך המון שעות
  • מומלץ להקפיד שהרגליים יהיו יבשות וגם נקיות
  • מומלץ להימנע משימוש משותף במספריים או קוצץ ציפורניים
  • מומלץ להשתמש בכפכפים כאשר משתמשים במקלחות משותפות

איך אפשר לטפל בפטרת ציפורניים?

טיפול בפטרת ציפורניים יעשה על ידי משחות ותכשירים מיוחדים או באמצעות כדורים. חשוב מאוד להתמיד בטיפול הניתן, שכן רק ככה אפשר להביא לפתרון הבעיה בהצלחה. חשוב לציין, שאם מדובר על טיפול באמצעות כדורים דרך הפה, יש לקחת בחשבון שעשויות להיות תופעות לוואי כמו, כאבי ראש, בחילות ופריחה בעור. על כן, יש עדיפות לטיפולים הנעשים על ידי מריחת קרמים או שימוש בטיפות המיועדות לטפטוף על הציפורניים. טיפול בשילוב תזונה נכונה יביא לתוצאות מצוינות תוך מספר חודשים.

כמה מילים לסיכום...

אם יש לכם פטרת ציפורניים, אל תזלזלו. נכון, היא אינה גורמת לכאב, אך כן מומלץ לטפל בה כמה שיותר מהר. במידה והיא לא מטופלת כראוי ובזמן, היא יכולה לגרום לזיהום פטרייתי שעשוי להתפשט לאזורים נוספים. התייעצו עם מומחים בתחום, התמידו בטיפול שבחרתם ותראו שתצליחו להיפטר מהבעיה הטורדנית הזאת. שיהיה בהצלחה!

תפריט נגישות אתר