תיירות וחופשות

מהי ויזה ליוון ETIAS? איך מוציאים אותה?

מהי ויזה ליוון Etias איך מוציאים אותהimage By Joshua Woroniecki From Pixabay

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

ראשי תיבות של ETIAS (באנגלית:) "מערכת מידע ואישור נסיעות אירופית". מערכת זו משמשת את אזרחי האיחוד האירופי המעוניינים לטייל בחופשיות בתוך אירופה ולהגיש בקשה לויזה בדרך כלל. גם אזרחים ממדינות שאינן באיחוד האירופי יכולים להשתמש בשירות זה אם ירצו בכך.

מערכת המידע וההרשאות האירופי לנסיעות (ETIAS) היא ויזה הנדרשת לכל אזרחי האיחוד האירופי הנכנסים לאזור שנגן. היא נוצרה בשנת 2016 והחליפה את ויזת שנגן והיא נועדה לסייע במניעת כניסת טרוריסטים, פושעים ומבקרים לא רצויים אחרים לאירופה. כמו כן, זהו גם מאמץ ליצור יותר ביטחון באירופה על ידי כך שמקשים על אנשים ללא כל קשרים או קשרים באיחוד האירופי לגשת לשטחי האיחוד.

מדינות אזור שנגן כוללות את:

  • אוסטריה, בלגיה, צ'כיה, דנמרק, אסטוניה, פינלנד, צרפת, גרמניה, יוון, הונגריה, איסלנד, איטליה, לטביה, ליכטנשטיין, ליטא, לוקסמבורג, מלטה, הולנד, נורווגיה, פולין, פורטוגל, סלובקיה, סלובניה, ספרד, שוודיה ושווייץ.

ניתן להגיש בקשת ויזה ליוון באופן מקוון דרך האתר הרשמי של המשרד להגנת האזרח ומדיניות ההגירה של יוון. תהליך הגשת הבקשה הוא פשוט, ומחייב את המועמדים לספק מידע אישי בסיסי כמו שמם, תאריך לידה, לאום, כתובת דואר אלקטרוני וכו'. מידע נוסף כמו המקצוע והרקע ההשכלתי שלהם נדרש גם עבור מועמדים המעוניינים באישור הבקשה שלהם במהירות.

תהליך בקשת ויזה ליוון מתחיל בכך שהמבקש מגיש את מסלול הנסיעה שלו לקונסוליה היוונית במדינת הולדתו, שם הוא יתבקש לספק נתונים ביומטריים, כגון טביעות אצבע ותמונה. אם ברצונכם להגיש בקשה לאשרת ETIAS של ויזה ליוון עליכם להגיש את בקשתכם לפחות ארבעה שבועות לפני מועד הנסיעה.

בנוסף, ויזה ליוון אינה תקפה לכל מדינות אירופה, אך היא מאפשרת למחזיקים לנסוע לרוב מדינות אירופה ללא מסמכים או דרישות נוספות.

מהם הדרישות הספציפיות של ויזה ליוון?

אטיאס היא מילה שמשמעותה "דרך", המתייחסת ל"דרך" או "נתיב". ביוון, מערכת מידע ואישור נסיעות אירופית (ETIAS) היא מערכת המסדירה את כניסתם של אזרחים שאינם אזרחי האיחוד האירופי לאיחוד האירופי. ה-ETIAS מקל על מטיילים לנסוע ברחבי אירופה על ידי מתן הרשאה דיגיטלית. זה גם עוזר להגן על גבולות אירופה על ידי מניעת הגירה בלתי חוקית.

אם אתם מתכננים לנסוע ליוון, חשוב שתבינו את הדרישות של ויזה ETIAS. בחלק זה נלמד כיצד להגיש בקשה לויזה זו ואיזה מסמכים אתם צריכים על מנת לעשות זאת.

כשזה מגיע לדרישות של ויזה מסוג ETIAS, יוון נודעת כמדינה שמחמירה עם דרישותיה. כדי לקבל ויזה ליוון, עליכם לעמוד בדרישות ספציפיות הכוללות הוכחה של משאבים כספיים מספקים, יכולת להראות ראיות לחזרה למדינה או כרטיס המשך, וביטוח בתוקף לכל תקופת שהייתכם ביוון. על המועמדים לעבור ראיון עם קצין הגירה באתונה. הקצין ישאל על הפרטים האישיים שלכם, בני המשפחה וכיצד אתם מתכננים לבלות את זמנכם ביוון.

לאחר שגיליתם מהן הדרישות, תוכלו להכין את הבקשה שלכם על ידי איסוף כל המסמכים הדרושים מארץ הולדתכם ולאחר מכן שליחתם עם טופס הבקשה שלכם מלא כהלכה.

מהי העלות של ETIAS? (ויזה ליוון)

העלות של ויזה ליוון אינה זולה. ישנן מספר עמלות והוצאות שאתם צריכים לכסות לפני שתוכלו להגיש בקשה לויזה מסוג זה. הדבר החשוב ביותר שיש לזכור בעת הגשת בקשה ל-EtiaS הוא שמשרד הפנים לא יוציא אותו אלא אם הוגשו כל המסמכים הדרושים. זה כולל הכל, החל מתשלום דמי הבקשה, ועד למתן הוכחה לביטוח נסיעות, ומתן תרגום רשמי של הדרכון שלכם. העלות מחושבת על סמך משך הזמן שלוקח לעיבוד הבקשה. ככל שייקח יותר זמן, כך הוויזה שלכם תהיה יקרה יותר.

זוהי רשימה של הוצאות ועמלות שעליכם לשלם בעת הגשת בקשת ויזה ליוון במשרד הפנים באתונה:

  • עלות אשרת האיחוד האירופי ביוון
  • עמלת בקשה לויזה - €50 (במזומן) או €50 (בהעברה בנקאית)
  • הארכת תוקף הדרכון - 30 אירו ל-5 שנים, 45 אירו ל-10 שנים, או 60 אירו ל-15 שנים.
  • עמלת הנפקת ויזה - 30 אירו.
  • ביטוח בריאות - ניתן להגיש בקשה לביטוח בריאות במקביל לבקשת הויזה. העלות מחושבת על ידי הכפלת משך השהות ביוון ב-0.8 אחוז והוספתו לסך העלויות.
  • הוצאות נסיעות - אתם אחראים לכל הוצאות הנסיעה מארץ הולדתכם ליוון, כולל כרטיסי טיסה ותחבורה יבשתית אם רלוונטי.

מקווים שמאמר זה ענה לכם על כל השאלות בנושא מהי ויזה ליוון, מקווים שחידשנו לכם דברים שלא ידעתם לפני בנושא ושהתוודעתם לדברים שלא ידעתם לפני כן, למאמרים נוספים בנושא ובנושאים אחרים מוזמנים לבקר באתרנו.

תפריט נגישות אתר

חדש באתר היידפארק

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר היידפארק💝