נושאים שונים

היבטים עמוקים של קריאת מיקרו הבעות

היבטים עמוקים של קריאת מיקרו הבעות

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

אתם כבר יודעים שהרבה רגשות והבעות פנים יוצרות את דמותו ותדמיתו של האדם ואנחנו מחווטים לשים לב להבעות הלא מכוונות האלה, שלפעמים נמשכות שבריר שנייה המכונה הבעות מיקרו.

בדרך כלל הם מתרחשים באמצע הבעה ונעלמים במהירות רבה שלא תמיד מבחינים בה. זה קורה בגלל שאנחנו חשים הרבה דברים מבחינה רגשית והגוף שלנו מציג את זה, משקף את זה החוצה דרך הפנים.

הבעות אלה אינן בהכרח רצוניות, ופעמים רבות מבטאות בצורה הנאמנה ביותר את שאנו מרגישים או חושבים בפנים.

כאלה הן המיקרו - הבעות והן חלק מאיתנו.

לעיתים הן צצות בין הבעה להבעה ומדליפות מידע דרך הפנים או במהלך הבעה מכוונת בולטת אחרת. הבעות מיקרו יכולות להיות קצרות מאוד ובשל מהירות התרחשותן, רוב האנשים שאינם מודעים בדרך כלל מפספסים אותן. למעשה, מחקרים הראו שרק פחות מעשרה אחוזים מהאנשים מבחנים במיקרו הבעות.

הסיבה לכך שהביטויים הסופר מהירים הללו חשובים לאנשים רבים היא משום שלפעמים הם מדוייקים מאוד באמירת הכוונה האמיתית או הרגשות של אדם שההבעה על פניו של האדם אינה מייצרת.

דוגמאות להבעות מיקרו כוללות בחור אימתני מחוספס המהבהב אלפית שנייה של פחד בעוד בחורה חייכנית שנמשכת אליכם לכאורה יכולה לתת מבט פתאומי של בוז בשבריר שנייה לפני שתחזור למבט המדומה על פניה.

עם זאת, חשוב לציין שבין אם אנו מודעים או לא לגבי הביטויים הסופר מהירים הללו, הם עדיין משפיעים על האופן שבו המוח שלנו קולט עניין מסויים.

לדוגמה, קל מאוד להבחין באמצעות המיקרו הבעות באדם שחרד חברתית. הוא ינפק כמות גדולה של מיקרו הבעות המבטאות פחד, חרדה או חשש.ברגע שהוא מבין שאנשים אחרים חוששים.

אנשים ששוחחו לאחרונה על העניין עם עופר בר יהודה, מרצה מעולה המעביר הרצאות מרתקות במספר תחומים (בין השאר גם על שפת גוף).

בר יהודה טוען שלא ניתן להסתיר מיקרו הבעות ושהדרך הטובה ביותר להתמודד בהרצאה עם הבעות לא רצויות היא לחוש הזדהות מלאה עם התכנים אותם אתה עומד להעביר. לדעת שאתה עומד לחלוטין מאחורי התוכן המועבר.

מספר בר יהודה: תוכן ההרצאה שזיכתה אותי במקום הראשון בתחרות מרצה השנה היה ספרי האוטוביוגרפי "ציונות על רגל וחצי". אין, ולא יכולה להיות הזדהות מוחלטת יותר עם תכני ההרצאה ושפת הגוף שלה שדרה אחד לאחד את תחושותיי הכנות. קהל השומעים גם רואה את זה, והמסר האחיד שעובר – הן ויזואלית והן ורבאלית בונה מהימנות ו"תופס" את קהל המאזינים בצורה מוחלטת.

יש אנשים אשר נוטים להסכים עם הניתוח המעמיק של בר יהודה - מסר אחיד המועבר הן דרך הדיבור והן בשפת גוף תומכת מקבל משנה תוקף בקרב אלו הקולטים אותו, ולהיפך- מסר אמביוולנטי המשדר תשדורות הפוכות בין הנאמר מילולית למה שמשדר הגוף מייצר חוסר אמון בדובר.

תפריט נגישות אתר

חדש באתר היידפארק

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית - עם מעל 80% הצלחה!

- פיננסי נט -

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הירוק למטה

בהצלחה, מצוות אתר היידפארק💝