לקוחות הם נכס קריטי לכל סוגי העסקים. מאמצים רבים מושקעים כדי למשוך את תשומת הלב שלהם ולמשוך אותם אל העסק. אם הטיפול בכל פנייה לעסק, בכל אחד מהערוצים שהוא מעמיד לרשות המתעניינים, לא יהיה מהיר, יעיל ומדויק, התוצאה תהיה ירידה לטמיון של כל ההשקעה בפרסום ובשיווק. זהו בדיוק התפקיד של מערכת crm: לייעל את ניהול קשרי הלקוחות, גם בשלב הקריטי של הקשר הראשוני, וגם בהמשך הדרך. כאן בעמוד תמצאו מידע מפורט על המערכת המתקדמת, כך שתוכלו לדעת אם היא מתאימה גם לעסק שלכם.
מענה מידי לכל פנייה
כולנו, או לפחות רובנו, מצפים לסיפוקים מהירים מאוד ואפילו כמעט מידיים לכל צורך כמעט. הטכנולוגיות המשוכללות שמאפשרות להשלים כל פעולה בזמן קצר במיוחד שינו באופן בלתי הפיך את השעון הפנימי שלנו, לטוב ולרע, והדבר בא לידי ביטוי כמובן גם בפניות לעסקים.
כשאדם פונה לעסק – בהודעת ווטסאפ, דרך רשת חברתית, באמצעות מילוי טופס 'צור קשר', במייל או בכל צורה אחרת – הוא מצפה למענה מהיר מאוד. אם לא יהיה כזה, הוא ינסה את מזלו במקום אחר, שכן מן הסתם גם את השירותים שלכם והמוצרים שלכם מציעות עוד חברות רבות. למעשה, כמעט תמיד אנשים מוכנים להתפשר על האיכות כדי לסמן V על הרכישה הנחוצה להם. אם מדובר במוצר או שירות שהלקוח הפוטנציאלי מתלבט אם לרכוש או לא, כל דחייה בתגובה אליו תטה את הכף לכיוון ה"לא".
מערכת crm מקצרת במידה ניכרת את זמני התגובה, וכך מונעת אובדן לקוחות. עוד כדאי לזכור בהקשר זה שלקוח שהתאכזב מכך שלא חזרתם אליו הוא סוכן פרסום שלילי, כך שהנזק עלול להיות כפול.
שימור הקשר עם כל לקוח ולקוחה
תועלת משמעותית נוספת של מערכת crm היא שימור הקשר עם הלקוחות. גם המרכיב הזה בתפעול העסק עלול להוות מוקש לא פשוט: ככל שמספר הלקוחות גדול יותר, כך קשה יותר לשמור על קשר עם כל אחד ואחת מהם מבלי להשקיע שעות עבודה רבות מאוד (ויקרות מאוד). מערכות crm כוללות אוטומציות, כלומר פעולות שמתבצעות באופן אוטומטי ושומרות את העסק בתודעת הלקוחות.
בנוסף, המידע המפורט והמדויק ביחס לכל לקוח נגיש לעובדים שלכם בקלות. בדרך זו כשנוצר צורך לטפל בפנייה של לקוח, או כשיש רצון להציע לו הצעה מותאמת ספציפית עבורו, שליפת כל הנתונים שמרכיבים את ההיסטוריה של הלקוח, ההעדפות שלו ועוד פרטים רלוונטיים מתבצעת במהירות – ואפשר לספק שירות בסטנדרטים גבוהים במיוחד.
הטמעת מערכת crm מותאמת לעסק
על-מנת להפיק מקסימום תועלת מכל מערכת crm נדרשת התאמה מלאה שלה למאפיינים הספציפיים של העסק. זהו לב השירות שמציעות חברות מקצועיות בתחום כשהן מטמיעות את המערכת המתקדמת במחשבי העסק. ההטמעה כוללת גם הדרכה מקיפה לעובדות ולעובדים, כך שעקומת הלמידה תהיה חדה ותוך זמן קצר כל עובד ועובדת יוכלו להשתמש בכל הכלים של המערכת.