אתר היידפארק מוצע למכירה

לפרטים והצעות נא לפנות אל גיא כהן guy3107@gmail.com

בית · פורומים · הרשם · התחברות · פתח ונהל פורום · כניסה למנהלים החלף לסקין בצבע לבן החלף לסקין הישן של הייד פארק החלף לסקין בצבע כתום החלף לסקין בצבע חום החלף לסקין בצבע צהוב החלף לסקין בצבע כחול החלף לסקין בצבע ירוק
בית · פורומים · אחר · חינוך וגן · ציוד לגני ילדים להפעלת פעילויות לגיל הרך
שלום אורח. באפשרותך להתחבר או להירשם
הצג 15 הודעות בעמוד הוסף לדף האישי  דווח למנהל שלח לחבר
נשלח ב-6/1/2013 01:31 לינק ישיר 
ציוד לגני ילדים להפעלת פעילויות לגיל הרך

פעילויות לגיל הרך עם ציוד לגני ילדים שמדהים את הילדים,תמיד נשען ברובו על מערך שיעור שרוחו תהיה יצירה ספרותית.
הרי ידוע שכל ההפעלות לגיל הרך עם ציוד לגני ילדים הקיים בשוק אינו עונה על הצורך של הילדים לשאול,להסתקרן ולדעת.
לכן עלינו לשלב את הפעילויות לגיל הרך של "ציוד לגני ילדים" בתוך מערכי שיעור בעלי נושא מרכזי כמו: אוריינות,,חשיבה מתמטית ומולדת.
אם נבחר להציג בפני הילדים "ציוד לגני ילדים "שישכנע אותם להסתקרן,לפעול,לחשוב ולהביע את עצמם
נצטרך לחפש במקומות אחרים.
הילדים מצפים מגן הילדים להביא בפניהם פריטים שלא ראו מחוץ למסגרת הזאת,כאלה שיש רק להם.
אתם חייבים "ציוד לגני ילדים" שתוכנו אפשרי,ובלתי אפשרי,שדמיון ומציאות משמשים בה יחידיו,כשהיסוד הבולט
הוא הלמידה הנוצרת ממרכיבי הציוד בגן הילדים הלקוחים גם מהמציאות,
אך צירופם והרצף הרעיוני שלהם הינם בלתי מציאותיים.
ההומור בציוד לגן ילדים יכיל מערכי שיעור עם סיטואציות המורכבות מכך שהאובייקט פועל בעצמו ללא המפעיל, כמו:
מערך שיעור באוריינות- "עיפרון שעל נייר בעצמו מקשקש "
יש גם ציוד לגני ילדים שעוסק בהחייאת האובייקט- מערך פעילות בחשיבה מתמטית על "אבטיח שברדיו שר".
יש גם ציוד לגני ילדים המאתגר בתופעות המנוגדות לטבע
כמו "מערך שיעור אני וגופי" על "החמור עם זנבות ארבע ואוזנים שש.
הינה למשל פעילות בהומור עם ילדי הגן שאינה מצריכה ציוד לגני ילדים משוכלל מלבד "ערכת תמונות".
פתיחה: כדי להכניס את הילדים לאווירת ההומור, הגננת יכולה לפתוח בסיטואציות שונות,
ע"פ העיקרון שמשתמש בו ע' הלל, למשל:
- האם ראיתם פעם אריה בעל כנפיים,עף לשמים ?
- מי ראה ומי שמע על פילון יושב על כיסא וקורא עיתון ?
- האם ראיתם פעם מחט שבעצמה תופרת בגד ?
- מי ראה ומי שמע על תרנגולת גועה מו מו? ופרה קוראה קו-קו ריקו ?
שימו לב- על מנת שהילד ידע להשתמש בעיקרון יצירת ההומור ולהרכיב סיטואציות חדשות על פיו.
הגננת יכולה לנהל משחק הנקרא: "מי ראה ומי שמע" , הגננת מציגה שתי תמונות של פרה ושל אוטובוס.
הגננת שואלת: האם הפרה מצחיקה ? האם האוטובוס מצחיק ?
ועכשיו חברו משפט מצחיק המתייחס לשתי התמונות,
אפשר לספר שבגן אחד אמרו: פרה נוסעת באוטובוס.
האוטובוס נוסע על הרגלים והפרה נוסעת על גלגלים וכו'...
בהמשך אפשר להציג 3-4 תמונות ולבקש מהילדים לחבר משפטים מצחיקים המכילים את שלושת האובייקטים בתמונות הילדים יכולים גם לחבר שיר על מי ראה ומי שמע.
ציוד לגני ילדים חייב להכיל לא רק מתקני שעשועים צבעוניים וקוביות גדולות.
ציוד לגני ילדים חייב להכיל ספרים,מערכי שיעור,אביזרים לימודיים ולפחות לוח פעילות אחת כמו "הצחקת אתי".
הפעילות דורשת לוח פוליגל שעליו מצוירים בעלי חיים וכרטיסיות ועליהם תמונות המראות סיטואציות שהחיקוי שלהם ישעשע כמו- פרה ברפת,קוף על עץ,תינוק זוחל וכדומה...
הילד מתקדם במסלול על פי מס' הנקודות שמראה הקובייה, אם הגיע לעיגול גדול-עליו לקחת כרטיס מערמת הכרטיסים ולחקות בקול,במילים,בהבעת פנים,בתנועה את הסיטואציה,הדמות או האובייקט המתוארים בתמונה,למשל- אם לקח תמונת קוף-עליו לקפוץ ולהביע בפניו ובידיו תנועות של קוף
נסכם בתמונות עם משפטים מצחיקים ששוב נזכיר, אתם צריכים שיהיו לכם בין שלל ה"ציוד לגני ילדים":
אתם תציגו את התמונה ואת התחלת המשפט שחוזר על עצמו.
(אפשרו לילדים להגיב כיד הדמיון הטובה עליהם)
 "מה היה קורה לולא היו..."
- לחמור ארבע רגלים...
- לבית חלונות ותכלת לשמים...
- למטוס כנפיים...
- לכלב שיניים ולחתול ציפורניים...
- היו חנויות שמוכרות משחקים...
- היו קרטיב,שוקולד,גלידה ושאר ממתקים...
"מה היה קורה אילו הייתי..."
- נסיכה עם תלתלים,וארמון גדול עד השמים...
-ג'ירף או צב...
-סיר או מחבת...




מחובר
נשלח ב-23/4/2013 11:25 לינק ישיר 
הפעלות יצירתיות

אני חושב שמומלץ לשלב כמה שיותר פעילויות יצירתיות שמעודדות את הדמיון, כמו לדוגמה ערכות יצירה לקראת החגים או מועדים. 


מחובר
   
בית > פורומים > אחר > חינוך וגן > ציוד לגני ילדים להפעלת פעילויות לגיל הרך
מנהל לחץ כאן לנעילת האשכול
הוסף לעמוד האישי  דווח למנהל שלח לחבר